חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד מזנק, גוש הימין עם 60 מנדטים

על פי הסקר של ערוץ כנסת, לראשונה מאז תחילת מערכת הבחירות, הליכוד פותח פער משמעותי מול כחול לבן, ומחנה הימין-חרדים – ללא ליברמן – מגיע ל- 60 מנדטים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מגמה חדשה? סקר מנדטים חדש, שהתפרסם בצהריים (חמישי) בערוץ כנסת, מעלה לשיאים חדשים את מפלס הדרמה בישורת האחרונה לקראת פתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ביום שלישי הבא. בסקר זה, הליכוד מזנק ל- 36 מנדטים, וגוש הימין, ללא אביגדור ליברמן, מצליח להגיע לראשונה ל- 60 מנדטים, במרחק נגיעה ממינימום 61 המנדטים הדרושים להרכבת קואליציה צרה.

על פי נתוניו המלאים של הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר "פאנלס פוליטיקס" בראשותו של מנחם לזר, הליכוד עם 32 המנדטים שלו פותח פער של 4 מנדטים מול כחול לבן, שמקבלת 32 מנדטים בלבד. ימינה זוכה ל- 9 מנדטים, בעוד מפלגת עוצמה יהודית נותרת מחוץ לכנסת – בניגוד למספר סקרים שנערכו בימים האחרונים, בהם נקבע כי היא עוברת את אחוז החסימה. יהדות התורה וש"ס מקבלות 8 ו- 7 מנדטים בהתאמה.

במחנה השמאל-ערבים – בנוסף ל- 32 המנדטים של כחול לבן, הרשימה המשותפת מקבלת 10 מנדטים והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים. מפלגת העבודה-גשר מקבלת 4 מנדטים בלבד, וקרובה מאוד לגלישה אל מתחת אחוז החסימה. ישראל ביתנו עם 9 מנדטים.

כאמור, סקר זה – הראשון מבין הסקרים של מערכת הבחירות לכנסת ה- 22 – מקנה לראש הממשלה בנימין נתניהו לא רק הובלה משמעותית במספר המנדטים מול בני גנץ ויאיר לפיד, אלא גם 60 אצבעות בקרב מחנה הימין-חרדים שימליצו עליו לנשיא.

סקר טרי נוסף, של "ישראל היום" ו- i24NEWS, שנערך באמצעות מכון "מאגר מוחות", מלמד אף הוא על המשך מגמת התחזקותן של המפלגות הגדולות על חשבונן של המפלגות הקטנות. הליכוד מוסיף 2 מנדטים למאזנו, וכחול לבן מתחזקת במנדט. גם בסקר זה הליכוד מוביל על פני כחול לבן, אם כי בפער קטן יותר – 33 מול 31. הרשימה המשותפת מתחזקת במנדט – ל- 12, בעוד ישראל ביתנו נחלשת מ- 11 מנדטים ל- 9 בלבד. יהדות התורה יציבה עם 7 מנדטים, בעוד ש"ס וימינה נחלשות כל אחת מ- 8 מנדטים ל- 7. העבודה-גשר יציבה עם 6 מנדטים, ואילו המחנה הדמוקרטי נותר עם 4 מנדטים, על גבול אחוז החסימה. עוצמה יהודית מצליחה לעבור את רף אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים. על פי סקר זה, 58 חברי כנסת ימליצו על נתניהו בפני הנשיא, ואילו מחנה השמאל-ערבים יזכה ל- 53 מנדטים.

(עודכן: 15:20)

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה