חדשות בארץ

התרסקות המטוס האתיופי: זוהו שרידי גופתו של אברהם מצליח ז"ל

חמישה חודשים לאחר התרסקות מטוס הנוסעים של חברת התעופה "אתיופיאן אירליינס" בשמי אתיופיה, זוהו שרידי גופתו של אברהם מצליח ז"ל. שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל, הישראלי השני שהיה על המטוס, זוהו לפני כחודש וחצי

מתנדבי זק"א בזירת ההתרסקות (צילום: דוברות זק"א)מתנדבי זק"א בזירת ההתרסקות (צילום: דוברות זק"א)
אא

זק"א הודיעה היום (רביעי) כי זוהו שרידי גופתו של אברהם מצליח ז"ל, הנוסע הישראלי השני שנהרג בחודש מרץ באסון התרסקות המטוס האתיופי בשמי אתיופיה. לפני כחודש וחצי זוהו והובאו לקבורה שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל.

לאחר התרסקות המטוס יצאו צוותים של מתנדבי זק"א לאתיופיה, באישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, על מנת לאתר את שרידי גופותיהם של ראם ומצליח ולהביאם לקבורה. המתנדבים פעלו במשך ימים רבים, בעבודה סיזיפית ובתנאים קשים, כדי לאתר ממצאים שהתפזרו ברדיוס גדול ובמכתש בעומק של עשרות מטרים, שנוצר כתוצאה מההתרסקות. אלפי הממצאים שנאספו בזירה הקשה איפשרו לבסוף לזהות את שרידי הגופות.

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, ליווה בפן ההלכתי את כל תהליך הזיהוי, וקיבל עדכון על הבשורה הטובה.

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, אמר כי מתנדבי הארגון עשו מאמצים רבים לאתר שרידים בזירת התרסקות המטוס: "עם הגעת הבשורה שאותרו מתוך השרידים שאספנו גם שרידי גופתו של אברהם מצליח ז"ל, בנוסף לזיהוי לפני כחודש של שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל, יודעים אנו שהשלמנו את המלאכה והקלנו בכך על המשפחות השכולות".

"כשיצאנו למשימה, הבטחנו שלא ננוח ולא נשקוט עד שנביא למנוחת עולמים ולקבר ישראל את שני גופות הישראלים ז"ל", הוסיף משי זהב. "בסייעתא דשמיא רבה עמדנו במשימת הקודש –  למרות המרחק הרב, התנאים הקשים כמעט בלתי אפשריים".

המטוס שהתרסק ב- 10 במרץ מעל שמי אתיופיה, מספר דקות לאחר שהמריא מאדיס אבבה בדרכו לניירובי בירת קניה, היה מטוס חדש מדגם בואינג 737-8 MAX, שהחל לפעול בשנה שעברה. כל 157 נוסעי המטוס ואנשי הצוות שהיו על המטוס נספו בהתרסקות. מטוס מדגם דומה, שהיה בבעלות חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר", התרסק בסוף חודש אוקטובר 2018. הקשר עם המטוס ניתק 13 דקות לאחר שהמריא מג'קרטה בדרכו לאיי בנגקה-בליטונג. גם במקרה זה מצאו את מותם בהתרסקות כל הנוסעים ואנשי הצוות – 189 במספר.

תגיות:אתיופיהזק"אהתרסקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה