חדשות בארץ

התרסקות המטוס האתיופי: זוהו שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל

שלושה וחצי חודשים לאחר התרסקות מטוס הנוסעים של חברת התעופה "אתיופיאן אירליינס" בשמי אתיופיה, זוהו שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל, אחד משני הישראלים שהיו על המטוס. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לראש ממשלת אתיופיה, אחמד אבי, על שנעתר לבקשות הישראליות לערוך חיפושים נרחבים בזירת ההתרסקות

מתנדבי זק"א בזירת ההתרסקות (צילום: דוברות זק"א)מתנדבי זק"א בזירת ההתרסקות (צילום: דוברות זק"א)
אא

זוהו שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל, אחד משני הנוסעים הישראליים שהיו על מטוס הנוסעים של חברת התעופה האתיופית "אתיופיאן אירליינס", שהתרסק לפני כשלושה וחצי חודשים. כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

לאחר ההתרסקות יצאו צוותים של מתנדבי זק"א לאתיופיה, על מנת לאתר את גופותיהם של ראם ושל אברהם מצליח ז"ל. המתנדבים פעלו במשך ימים רבים, בעבודה סיזיפית ובתנאים קשים, כדי לאתר ממצאים שהתפזרו ברדיוס גדול ובמכתש בעומק של עשרות מטרים, שנוצר כתוצאה מההתרסקות. אלפי הממצאים שנאספו בזירה הקשה איפשרו לבסוף לזהות את שרידי גופתו של ראם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפגש אחר הצהריים עם נשיא צ'ילה סבסיטן פיניירה המבקר בישראל, הודה בפתח הפגישה לראש ממשלת אתיופיה, אחמד אבי, על שנעתר לבקשות הישראליות לערוך חיפושים נרחבים בזירת ההתרסקות. "אנחנו נחזיר עכשיו את שרידי גופתו של ראם. נמשיך לעבוד עד שנביא גם את שרידי גופתו של אברהם מצליח", אמר נתניהו.

מארגון זק"א נמסר כי הוא ימשיך במאמציו להביא את שרידי גופתו של מצליח ז"ל, וזאת בתיאום עם גורמי הממשלה בישראל ובאתיופיה.

המטוס שהתרסק ב- 10 במרץ מעל שמי אתיופיה, מספר דקות לאחר שהמריא מאדיס אבבה בדרכו לניירובי בירת קניה, היה מטוס חדש מדגם בואינג 737-8 MAX, שהחל לפעול בשנה שעברה. כל 157 נוסעי המטוס ואנשי הצוות שהיו על המטוס נספו בהתרסקות. מטוס מדגם דומה, שהיה בבעלות חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר", התרסק בסוף חודש אוקטובר 2018. הקשר עם המטוס ניתק 13 דקות לאחר שהמריא מג'קרטה בדרכו לאיי בנגקה-בליטונג. גם במקרה זה מצאו את מותם בהתרסקות כל הנוסעים ואנשי הצוות – 189 במספר.

(צילום: דוברות זק(צילום: דוברות זק

תגיות:אתיופיההתרסקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה