חדשות בעולם

שני ישראלים נהרגו בהתרסקות מטוס נוסעים אתיופי

המטוס של חברת התעופה "אתיופיאן אירליינס" התרסק זמן קצר לאחר שהמריא מאדיס אבבה בדרכו לקניה. כל 149 הנוסעים ו- 8 אנשי הצוות שהיו על המטוס נספו

מטוס בואינג 737 של חברת "אתיופיאן אירליינס", תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)מטוס בואינג 737 של חברת "אתיופיאן אירליינס", תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מטוס נוסעים של חברת התעופה האתיופית "אתיופיאן אירליינס" התרסק הבוקר (ראשון) זמן קצר לאחר שהמריא מאדיס אבבה בירת אתיופיה לעבר ניירובי בירת קניה. על פי הדיווחים באתיופיה, המטוס יצא לדרכו בשעה 08:44 (שעון אדיס אבבה) מנמל התעופה הבינלאומי בולה, והקשר עמו נותק כעבור 6 דקות בלבד. המטוס התרסק בקרבת העיר בישופטו, הנמצאת כ- 60 ק"מ דרומית-מזרחית לעיר הבירה. עוד דווח כי כל 149 נוסעי המטוס ושמונת אנשי הצוות נספו.

נוסעי טיסה ET 302/10 השתייכו ל- 33 מדינות שונות, ועל פי ההודעה שמסרה חברת התעופה האתיופית שניים מתוכם הינם ישראלים. בין נוסעי המטוס היו, בין היתר, גם 32 אזרחי קניה, 9 אזרחי אתיופיה, 18 אזרחי קנדה, 8 אזרחי ארצות הברית, 8 אזרחי איטליה, ו- 7 אזרחים מבריטניה וצרפת.

עם היוודע התרסקות המטוס, פתח משרד החוץ בירושלים חדר מצב במתכונת חירום. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע למשרד כדי לעקוב מקרוב אחר הפעילות. הוא שוחח עם שגריר ישראל וקונסול ישראל באתיופיה, שמסרו לו פרטים על ההתרסקות. 

המטוס שהתרסק הינו מטוס חדש מדגם בואינג 737-8 MAX, שהחל לפעול לפני מספר חודשים. מטוס מדגם דומה, שהיה בבעלות חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר", התרסק בסוף חודש אוקטובר 2018. הקשר עם המטוס ניתק 13 דקות לאחר שהמריא מג'קרטה בדרכו לאיי בנגקה-בליטונג. 189 הנוסעים ואנשי הצוות נספו בהתרסקות.

מנכ"ל "אתיופיאן אירליינס", טוולד גברה מריאם, מסר במסיבת עיתונאים כי "הטייס אמר שיש לו בעיות בטיסה והוא רוצה לחזור. נתנו לו אישור לכך". חברת בואינג מסרה את תנחומיה למשפחות הנספים וציינה כי צוות טכני מטעמה מוכן לסייע בחקירה. 

מלשכתו של ראש ממשלת אתיופיה, אבי אחמד, נמסרה הודעת תנחומים: "משרד ראש הממשלה, בשם הממשלה והעם האתיופי, מביע את תנחומיו העמוקים למשפחות שאיבדו את יקיריהן בטיסת בואינג 737 של 'אתיופיאן אירליינס' שתוכננה לטוס הבוקר לניירובי, קניה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר תנחומים לממשלת אתיופיה ולעמה ולבני משפחותיהם של הנספים. בדבריו בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו: "אם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות – אנחנו כמובן ערוכים לעשותו. אמרנו את הדברים גם לממשלת אתיופיה".

(עודכן: 16:11)

תגיות:אתיופיההתרסקות מטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה