דודו כהן

ההסתה המטורפת נגד דתיים פשוט מפחידה. אבל גם את וגם אתה יכולים לעזור

הכפייה האנטי יהודית מתגברת, השנאה לדתיים משתלטת, ואם אנחנו רוצים למנוע את ההקצנה הזו – יש רק דבר אחד שהיהודי הפשוט יכול לעשות, ביום שלישי הקרוב. וזה לא קשור לפוליטיקה, אלא פשוט לרצון לחיות כאן כיהודים בארץ ישראל

  • ט' אלול התשע"ט
אא

איבוד הצפון – זה הביטוי שמגדיר יותר מכל את מה שקורה כאן במדינה בשנה האחרונה. על כל מערכת בחירות אומרים שהיא החשובה ביותר עד כה, אבל אין ספק שבכל הנוגע לענייני עתידנו ובעיקר עתיד ילדינו כיהודים, מעולם לא היתה מערכת בחירות שבה היהדות ניצבת במרכז, כטריגר שהוביל לבחירות רצופות לראשונה בתולדות המדינה. ההסתה נתפסת כמגנט לאיסוף מנדטים בידי שונאי היהדות, שכאילו מתקוטטים ביניהם מי יפגע הכי הרבה במסורת עם ישראל, מי ייצא באמירות קיצוניות יותר ומי יצליח לפגוע חזק יותר וכואב יותר בציבור הדתי. ולא רק בו, אלא גם ובעיקר בציבור המסורתי שהולך ומאבד עוד ועוד חיבור למסורת, "בזכות" אותם גורמים רדיקליים ומלחמתם בכל דבר שריח יהדות נודף ממנו. שיהיה ברור: מסע השנאה הזה לא יפגע רק בחרדים, אלא לא פחות במסורתיים. אלה שרוצים מסורת ויהדות בארץ ישראל – אבל מאידך חשופים מאוד לתקשורת, למערכת החינוך הכללית ולאווירת השיסוי וההסתה ברחוב. וכמובן שזה ישפיע ביתר שאת גם על הדור הבא, שיתרחק עוד יותר מיהדותו.

אז מה יש לנו כאן? הנה רשימה חלקית.

- ראשי ערים כמו רון קובי וכרמל שאמה-הכהן, שמעודדים חילולי שבת בפרהסיה ואירועים ציבוריים שצובטים בלב לכל יהודי שהשבת יקרה ללבו.

- מערכת משפט שנותנת גיבוי שערורייתי לשונאי היהדות. מי היה מאמין שיגיע היום שבו בתי משפט יאסרו פרסום המציג מבנה משפחתי נורמלי?... מערכת משפט הנלחמת בציבור המעוניין להגיע להופעות בהפרדה, ומסייעת לכפות עליו אורח חיים שהוא לא מעוניין בו.

"מי ישמר את המסורת לדורות הבאים?!": הרב זמיר כהן על הסכנה לעתיד החינוך היהודי

- המצאת ביטויים כמו "הדתה", שמאחוריהם עומדת מטרה אחת: ניתוק ילדי ישראל הלומדים במערכת החינוך הממלכתי מכל סממן יהודי. כאילו אם יש ציור של ילד עם כיפה בספר לימוד או הסבר על מצוות צדקה בשיעור כלשהו – מדובר בניסיון להחזיר בתשובה את הילדים התמימים, ולתת להם ידע כללי על - שומו שמים - יהדות ואמונה. אם חיילים דתיים שרו בטקס "אני מאמין" וכלי התקשורת יצאו מיד בזעקות "הדתה!" - תבינו לבד את רמת הטירוף.

- קידום ולגיטימציה לנטיות מעוותות, לפירוק המשפחה וליצירה מלאכותית של משפחות "חדשות" ואלטרנטיביות; סתימת פיות ורדיפה של של כל מי שמשמיע דעה שונה מהם. מי שמעז לומר מילה, ומנסה לשמור את ילדיו מפני עיוותים נוראים – זוכה ללינץ' תקשורתי וציבורי, עד שנאלץ לחזור בו תוך זמן קצר. אותו "חינוך" מתפשט לגני ילדים, לבתי הספר, לצה"ל – וגם לממשלה. איך אפשר לעצור את זה?...

- התקשורת ממלאת תפקיד חשוב בחילון של מדינת ישראל. אם למשל עד לפני עשור הביטוי "התבוללות" היה מזעזע כל אדם עם רגש יהודי מינימלי, היום התקשורת מעודדת זאת, ומציגה זוגות מתבוללים כמעשה נורמלי, במקום להוקיע את התופעה האסורה והמובילה לדילול עם ישראל, ואוי לאדם שיעז להתבטא נגד. תוך דקה וחצי הוא יוגדר כפרימיטיב, חשוך, מפיץ שנאה וכן הלאה. הילדים של כולנו עלולים להיות מושפעים לרעה מהאווירה ומהמסרים האלה.

הבחירה הנכונה לפני יום הדין: היום מתגייסים למען בורא עולם

- התנועה הרפורמית מינורית מאוד בארץ, וגם הרחבה שהוקצתה עבורם בכותל המערבי לא בדיוק מלאה, בלשון המעטה... אבל לאחרונה הם קונים אחיזה משמעותית בישראל, בין השאר באמצעות תמיכת "הקרן החדשה" – ארגון הרסני בפני עצמו. מישהו חייב לעצור אותם, ולמנוע מהם להחריב את היהדות בישראל, כפי שהחריבו את היהדות בארה"ב, עם שיעור התבוללות בלתי נתפס (לפי מחקרים שונים, בעוד דור אחד בלבד 90% מיהדות ארה"ב שקשורה לזרם הרפורמי, פשוט תיעלם בהתבוללות). איך נדאג לכך שמחר לא יקבלו הכרה כזרם לגיטימי ביהדות, ושליטה שתאפשר להם לעוור ולבלבל את הציבור התמים? כבר כיום הם מצהירים על רצונם להקים גנים ובתי ספר.

וזו רק רשימה חלקית. שונאי היהדות הולכים וסוגרים עלינו. אני לא מתיימר לנתח את זה מבחינה רוחנית ולהבין מהיכן הם מונעים, ולמה זה קורה דווקא בדור שלנו, אבל אני יודע מה מחובתנו לעשות.

ניר גרמי על הבחירה הגורלית: "בואו נילחם על המסורת - שלא תהיה בכייה לדורות"

 

אז מה אני הקטן יכול לעשות?

יקום היהודי הפשוט וישאל: איך אני יכול בכלל להשפיע? איך אדם קטן כמוני יכול להשפיע על מערכות ענקיות וכוחניות, כמו מערכת המשפט, כלי התקשורת, ראשי עיר מסיתים ושאר גורמים שהופכים את היהדות לבעיה, במקום להבין שהיא-היא הפתרון?

אכן, לרובנו אין מספיק כלים להתמודד, וגם למחאה יש השפעה מוגבלת ביותר. לכן ההתמודדות הכי טובה היא פשוט להקשיב לגדולי ישראל שתמיד רואים למרחוק, ללכת לקלפי בשבוע הקרוב (14 ימים בדיוק לפני ראש השנה, אגב), ולהכניס פתק של אחת המפלגות החרדיות – המפלגות היחידות שנאמנות ליהדות, ללא פשרות וללא התנצלויות, עם גדולי תורה שמנווטים אותן, וללא סכנה שלא יעברו את אחוז החסימה.

הרב ברוך רוזנבלום: "נושא הבחירות הוא המלחמה על הקב"ה!"

זה הזמן שלנו לעצור את הסחף ואת הטירוף, לנטרל את כוחן של אלה שרוצים להחריב את היהדות, ולעצור גם את האקטיביזם המשפטי חסר הרסן נגד היהדות. הרב זמיר כהן הגדיר פעם באחת מהרצאותיו שאת הפתק הקטן הזה שמכניסים לקלפי אפשר לכנות "פתק הזהב". הרי את כל מה שיעשו אותם נציגים בכנסת למען אותם ערכי יהדות – אפשר לתמצת בפתק אחד בודד. כמה זכויות אוסף אותו אדם המצביע למפלגה שכל תפקידה הוא לחזק את התורה ע"פ הוראתם ובהכוונתם של גדולי ישראל.

עלינו לתת כח למי שאמור לנסות לעצור את הטירוף הזה. זה קורה השבוע, ואסור לנו להירדם בעמידה. הפעם הבאה תהיה רק בעוד ארבע שנים, בתקווה.

תגיות:בחירותיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה