חדשות בארץ

הממשלה אישרה את חוק המצלמות בקלפיות; תגובות זעם בשמאל

בתום ישיבה סוערת ומתוחה, אישרה הממשלה פה אחד את הצעת החוק להצבת מצלמות בקלפיות ביום הבחירות. בשמאל תקפו בזעם את נתניהו

ישיבת הממשלה, היום (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)ישיבת הממשלה, היום (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)
אא

סערת המצלמות: שרי הממשלה אישרו בצהריים (ראשון) פה אחד את ההצעה להציב מצלמות בקלפיות ביום הבחירות, וזאת בתום דיון סוער ומתוח בהשתתפותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. החוק צפוי לעבור לאישור בהליך מזורז, שיתקיים השבוע בכנסת.

מנדלבליט הביע בישיבה את התנגדותו לחקיקת החוק בעיתוי הנוכחי, 9 ימים בלבד לפני הבחירות. הוא הסביר כי עמדתו זו נסמכת על חוות הדעת של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, שטען כי הצבת מצלמות תגרום לאי סדרים ביום הבחירות. היועץ ציין כי מבחינה עקרונית הוא אינו מתנגד למצלמות, ודווקא תומך בהצבתן בקלפיות, אולם לדבריו "צריך לדעת איך לעשות את זה נכון". דבריו של מנדלבליט זכו למתקפה מצדם של שרים מהליכוד.

בעקבות אישור הצעת החוק בממשלה, תקפו בצד השמאלי של המפה הפוליטית בחריפות רבה את נתניהו. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר כי "מי שמערער על ההליך הדמוקרטי הבסיסי ביותר לא ראוי להנהיג את המדינה. נתניהו רוצה לפגוע בלגיטימציה של תוצאות הבחירות העתידיות, ומכין את הקרקע לכאוס ביום הבחירות ואחריהן. כחול לבן תגבה כל החלטה של ועדת הבחירות המרכזית והיועץ המשפטי לממשלה, ותילחם למען טוהר הבחירות. את התשובה לנתניהו ניתן בקלפי".

מטעמו של יו"ר מפלגת העבודה-גשר, עמיר פרץ, נמסרה התגובה הבאה: "לא ניתן לביבי לחטוף את הבחירות. אם החוק יעבור בשלוש קריאות, נגיש עתירה לבג"ץ. לשם הפחדת בוחרים בחברה הערבית, מהלך מתובל בריח חריף של גזענות, הוא מוכן לכופף את מערכות המדינה והחוק". פרץ ציין כי חוק המצלמות הינו "חוק פסול שדגל אדום מתנוסס מעליו", ואיים: "העבודה-גשר מתחייבת להציב ביום הבחירות מאות פעילים, שימנעו מהצלמים של ביבי להפריע לאזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית".

מהמחנה הדמוקרטי מסרו בתגובה להחלטת הממשלה: "בפה אחד עברה הצעת הליכוד לגניבת הבחירות. רק נזכיר לשותפיו לממשלה של נתניהו שבקרוב הוא ילך, ואתם תצטרכו להסתכל על עצמכם במראה. המחנה הדמוקרטי יילחם בהחלטה כל הכוח. לא ניתן להם לגנוב את הבחירות".

תגיות:בחירות 2019חוק המצלמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה