חדשות בארץ

תושבי הצפון מתריעים: חוסר משמעותי באמצעי מיגון הולמים

תכנית המיגון מצילת החיים אושרה בידי הממשלה לפני כשנה וחצי אך בפועל היא הוקפאה. היום קראו ראשי הרשויות הצפוניות, המוצבים על קו העימות, לראש הממשלה לפעול ליישומה של התכנית שעלותה נאמדת ב-5 מיליארד שקלים: "צריך לזכור שאתמול האירוע היה בזירה הצבאית. לו זה היה בזירה האזרחית, אנחנו יודעים מה היה קורה"

שטח האש, אתמול (צילום: דוד כהן, פלאש 90)שטח האש, אתמול (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

ראשי רשויות בצפון הארץ התכנסו היום (שני) לפורום יישובי קו העימות במושב אביבים, והתריעו על חוסר המוכנות האזרחית מפני מלחמה בצפון. בדיון, קראו ראשי הרשויות לממשלה לפעול ליישומה של תכנית המיגון הכוללת, שעלותה נאמדת ב-5 מיליארד שקל, שאושרה לפני שנה וחצי ואשר מסיבות לא ברורות היא הוקפאה. לדבריהם, עשרות אלפי תושבים ואלפי תלמידים חיים בחוסר מיגון בסיסי, וכי הדבר היחיד שיציל אותם בזמן אמת הוא שכיבה על הרצפה כשידיהם על ראשם, כל זאת כשהם שוהים ביישובים המוגדרים בטווח הפגיעה המיידי.

אתמול פתח חיזבאללה בשיגור מספר טילי נ"ט לעבר מרחב אביבים הסמוך לגדר המערכת בצפון הארץ. בתקיפה לא היו נפגעים בנפש, ובצה"ל פתחו באש נרחבת לעבר מספר מטרות בלבנון, והפציצו באמצעות יותר מ-100 פצצות ארטילריה ומסוקים. קודם לכן הורה הצבא לתושבים המתגוררים ביישובים המרוחקים עד 4 קילומטר מהגבול, להסתגר בבתים, אך לפתוח מקלטים ולהיות בכוננות מידית וברורה.

"צריך לזכור שאתמול האירוע היה בזירה הצבאית. לו זה היה בזירה האזרחית, אנחנו יודעים מה היה קורה", התריע עמית סופר, יו"ר המועצה האזורית מרום הגליל. "תכנית המיגון שגובשה היא תכנית מצילת חיים, והגיע הזמן ליישם אותה באופן מיידי".

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר הפורום, משה דוידוביץ': "חייבים לקבל החלטות נוכח אוזלת היד של ממשלת ישראל במיגון יישובי הצפון. האזרחים חיים ללא אמצעי מיגון הולמים במגורים ובמבני ציבור וחינוך. בידי החיזבאללה כלים שיכולים לגרום הרס רב ואובדן בנפש. אנחנו מצווים להגן על תושבינו, וקוראים לממשלה להתעשת".

בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, הזכיר כי ההחלטה אושרה בידי הממשלה, וכי "צריך ליישם את החלטת הממשלה ככתבה וכלשונה". לדבריו, "אם לממשלה יש אחריות, עליה לקיים את התוכנית ולא להחזיר אותה לאוצר. ישבנו במעלות עם ראש הממשלה, הוא אמר שהצפון קרוב לליבו. אם הצפון קרוב לליבך, אדוני ראש הממשלה, קרא לשדרה הביצועית להוציא החלטות לפועל".

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, תקף את הממשלה בחריפות: "יש פער בלתי נתפס בין פרסומי הממשלה לסדר העדיפויות. לפי הפרסומים יש עשרות טילים מדויקים וארוכי טווח. לפי פרסומי הממשלה יש יותר מ-100 אלף טילים שינחתו על רצועה קרובה של 30-20 ק"מ מראש הנקרה ועד החרמון. תחשבו איך ייראו הימים האלה שבהם הטילים ייפלו בשטחים בנויים".

לדברי זלץ, "ברצועה הזאת לכ-50% מהתושבים אין ממ"דים. אף מבנה ציבור ומפעל תעשייה, כולל עם חומרים מסוכנים, אינו ממוגן. כשיפרוץ אירוע גדול, יש מאות אלפי תושבים, בהם עשרות אלפי ילדים, ללא מיגון. מדובר בשטח גדול עם טווח התראה אפס. אנשים ישכבו על הרצפה ויכסו את הראש עם הידיים. זו תהיה התמונה. חובה למגן את כל מבני החינוך והציבור עד סוף 2020. איפשהו על הרצף בין טיפשות לשלומיאליות, דבר לא קורה".

תגיות:גבול הצפוןחיזבאללהפיקוד העורף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה