חדשות בעולם

דיווח: איראן נכשלה בשיגור לוויין לחלל – בפעם השלישית השנה

רשת NPR בארצות הברית פרסמה צילום לוויין, בו ניתן להבחין בעשן המיתמר מכן השיגור במרכז החלל על שם האימאם ח'ומייני שבצפון איראן. בתחילת השנה נכשלו שני ניסיונות איראניים לשגר לוויינים לחלל, לאחר שהטילים שנשאו אותם לא הגיעו למהירות הדרושה בכדי להכניס את הלוויינים למסלולם

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

רשת הרדיו הציבורית בארצות הברית, NPR, דיווחה היום (חמישי) כי איראן נכשלה בניסיון לשגר לוויין לחלל.

הידיעה מסתמכת על תמונת לוויין של חברת Plant, שצולמה הבוקר, בה ניתן להבחין בעשן המיתמר מכן השיגור במרכז החלל על שם האימאם ח'ומייני, הממוקם במחוז סמנאן שבצפון-מזרח איראן. דיוויד שמרלר, עמית מחקר במכון מידלברי ללימודים בינלאומיים, אמר כי נראה שהטיל, שנועד לשגר את הלוויין, התפוצץ על הכן.

עוד נמסר בדיווח, כי כן השיגור עבר בימים האחרונים הליך של צביעה, וכלי רכב רבים נעו באתר – עדות להכנות שנעשו לקראת השיגור. בתחילת החודש הודיעה איראן על כוונתה לשגר לוויין הנושא את השם נאהיד-1, וכי הוא מוכן לשיגור.

זהו כישלונה השלישי של איראן, מאז תחילת השנה, בשיגור לוויין לחלל. בחודש ינואר דיווחו כלי התקשורת במדינה כי לוויין, שנשא את השם "פיאם", לא הצליח להיכנס למסלולו. שר התקשורת של איראן, מוחמד ג'וואד אזרי ג'הרמי, מסר כי הטיל שנשא את הלווין הצליח אומנם לעבור את שני השלבים הראשונים של השיגור, אך כשל בהגעה למהירות הנדרשת בשלב השלישי ולא הצליח להכניס את הלוויין למסלולו. שלושה שבועות לאחר מכן שוגר לוויין נוסף, אך גם במקרה זה השיגור נכשל לאחר שהלוויין לא הצליח להיכנס למסלולו.

ניסיונותיה של איראן לשגר לוויין לחלל מתבצעים על אף שארצות הברית הזהירה אותה שלא להמשיך בכך. לטענת ארצות הברית, תוכנית החלל האיראנית עושה שימוש בטכנולוגיה זהה לזו של טילים בליסטיים ארוכי טווח, ולמעשה מהווה מסווה לתוכנית לפיתוח טילים בליסטיים. צעד זה מהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון 2231 שאושרה ביולי 2015. איראן מצידה טוענת כי תוכנית החלל שלה נועדה אך ורק לצורכי שלום.

תגיות:איראןלוויין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה