חדשות בעולם

דיווח: איראן שיגרה לוויין נוסף לחלל – למרות אזהרות ארצות הברית

תמונות לוויין שפורסמו בארצות הברית מעידות כי איראן ביצעה שיגור מנמל החלל שבמחוז סמנאן. ניסיון שעשו האיראנים לשגר לוויין בחודש שעבר הסתיים בכישלון

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

למרות אזהרותיה של ארצות הברית, איראן ביצעה ככל הנראה שיגור נוסף של לוויין לחלל. כך עולה מתמונות לוויין שפורסמו הלילה (חמישי) בארצות הברית על ידי חברת DigitalGlobe.

התמונות מנמל החלל על שם האימאם ח'ומייני, הממוקם במחוז סמנאן שבצפון-מזרח איראן, מראות את כן השיגור באתר. בתמונה אחת, שצולמה שלשום, נראה טיל על הכן, ובתמונה חדשה מאתמול הכן נראה ריק ומסביבו מה שנדמה כסימני חריכה מהם ניתן להסיק כי בוצע שיגור. באיראן לא הגיבו עד כה לידיעה.

משטר האייתוללות אינו מסתיר את כוונותיו להמשיך בתוכנית החלל שלו. משרד ההגנה האיראני הודיע בחודש דצמבר האחרון על כוונתה של איראן לשגר "בחודשים הקרובים" שלושה רכבי חלל. לפני כשלושה שבועות שיגרה איראן לוויין לחלל, אך השיגור נכשל. שר התקשורת האיראני, מוחמד ג'וואד אזרי ג'הרמי, מסר כי הלוויין – הנושא את השם "פיאם"  – לא הצליח להיכנס למסלולו, וזאת בשל העובדה שהטיל שנשא אותו הצליח לעבור את שני השלבים הראשונים של השיגור אך כשל בהגעה למהירות הנדרשת בשלב השלישי. אזארי הוסיף כי לוויין נוסף המכונה "דוסטי" ישוגר בקרוב.

בתחילת החודש שעבר הזהיר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, את איראן שלא להמשיך בתוכניתה לשגר לוויינים לחלל. לטענת ארצות הברית, תוכנית החלל האיראנית עושה שימוש בטכנולוגיה זהה לזו של טילים בליסטיים ארוכי טווח, ולמעשה מהווה מסווה לתוכנית לפיתוח טילים בליסטיים. צעד זה מהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון 2231 שאושרה ביולי 2015. איראן מצידה טוענת כי תוכנית החלל שלה נועדה אך ורק לצורכי שלום, וכי הלוויינים "פיאם" ו"דוסטי" נועדו לצורכי מחקר סביבתי. דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, אמר כי שיגור הלוויינים הינו "חלק מתוכנית אזרחית עם מטרות מדעיות בלבד". הוא הוסיף כי "איראן לא תחכה לאישורה של אף מדינה כדי לבצע פרויקטים מדעיים".

 

תגיות:איראןלוויין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה