חדשות בעולם

ארצות הברית הזהירה את איראן: אל תשגרו לוויינים לחלל

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר כי ארצו "לא תעמוד מהצד בזמן שהמדיניות ההרסנית של המשטר האיראני מסכנת את היציבות והביטחון הבינלאומיים"

פומפאו (צילום: שאטרסטוק)פומפאו (צילום: שאטרסטוק)
אא

הממשל האמריקני הזהיר אתמול (חמישי) את איראן שלא לממש את כוונותיה לשגר בחודשים הקרובים שלושה לוויינים לחלל.

בהצהרה שהוציא מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, נאמר כי "ארצות הברית לא תעמוד מהצד בזמן שהמדיניות ההרסנית של המשטר האיראני מסכנת את היציבות והביטחון הבינלאומיים".

משרד ההגנה האיראני הודיע בחודש שעבר על כוונת איראן לשגר "בחודשים הקרובים" שלושה רכבי חלל. ביולי 2017 הודיעה טהראן כי שיגרה בהצלחה טיל "סימורג", המסוגל לשאת לחלל לוויינים במשקל של עד 250 ק"ג. גורמים אמריקניים טענו אומנם כי הניסוי נכשל. למרות זאת, ארצות הברית הבהירה כי השיגורים לחלל שאיראן ביצעה ומתכוונת לבצע עושים שימוש בטכנולוגיה זהה לזו של טילים בליסטיים ארוכי טווח המסוגלים להגיע לשטחה, ולמעשה מהווים מסווה לתוכנית לפיתוח טילים בליסטיים. צעד זה מהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון 2231 שאושרה ביולי 2015. איראן מצידה טוענת כי תוכנית החלל שלה נועדה אך ורק לצורכי שלום.

מזכיר המדינה האמריקני ציין בהודעתו כי מאז אישורה של החלטה 2231 במועצת הביטחון, משטר האייתוללות ערך ניסויים רבים בשיגור טילים בליסטיים, האחרון שבהם בוצע בחודש שעבר כאשר איראן שיגרה טיל בליסטי לטווח בינוני. "ארצות הברית מזהירה כל העת ששיגורם של טילים בליסטיים ורכבי חלל על ידי המשטר האיראני מערער את האזור ומעבר לו. צרפת, גרמניה, בריטניה ומדינות רבות בעולם הביעו אף הן דאגה עמוקה מכך".

פומפאו הוסיף: "אנחנו מייעצים למשטר לשקול מחדש את השיגורים הפרובוקטיביים הללו, ולהפסיק את כל הפעילויות הקשורות לטילים בליסטיים על מנת להימנע מבידוד כלכלי ודיפלומטי עמוק יותר".

תגיות:מייק פומפאואיראןטילים בליסטיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה