חדשות בארץ

בכחול לבן מוטרדים: איש "יש עתיד" חשוד בהדלפות

על רקע המתיחות סביב הצבתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כמספר 2 בהנהגת כחול לבן, היום נחשף כי בכחול לבן חושדים כי בכיר מסיעתו של לפיד נהג להדליף לתקשורת הקלטות ותכניות עבודה חסויות שפגעו בתדמיתה של המפלגה. ביש עתיד סרבו להתייחס לידיעה, ובכחול לבן הודו כי הם עושים שימוש בחברות מודיעין

לפיד וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בצל המתיחות בצמרת כחול לבן וחילוקי הדעות הפומביים והחשאיים סביב התנהלותו של מספר 2 בהנהגה ויו"ר סיעת יש עתיד, יאיר לפיד, הבוקר (ראשון) דווח כי במפלגה גובר החשד כי איש בסיעתו הדליף חומרים והקלטות לתקשורת. לפי הדיווח ב-ynet, בשלב זה טרם ברור מה המניע של אותו גורם, והאם מדובר בפעולות נקם או מתאוות בצע.

לצורך חשיפת החפרפרת שכרה החברה את שירותיה של חברת המודיעין העסקי CGI Group, בראשות ראש השב"כ ואיש יש עתיד לשעבר, יעקב פרי, שיחד עם צביקה נווה הפעילה אמצעים מתקדמים לאיתור זהותם של המדליפים.

ההתקשרות של כחול לבן עם חברת המודיעין נעשתה בעידודו ויוזמתו של יו"ר המפלגה, בני גנץ, שנימק בפני חברי הרשימה כי לנוכח הנזק שנגרם למפלגה בשל הדלפות אלה, לאף חבר לא תינתן חסינות. בשלב הראשוני הכינו בחברה פרופיל של כל בכירי המפלגה, זאת בניסיון לצמצם אפשרויות ראשוניות ולסמן מדליפים פוטנציאליים. בשלב הבא שתלו אנשי המודיעין תכנית עבודה הכוללת מסרים פיקטיביים של המפלגה, וחילקו לכל חבר ברשימה שסומן כ"מדליף פוטנציאלי" מסר מזויף שייחודי לו, כך שאם מסר זה יודלף לתקשורת, יידעו במיידית איזה מהחברים אחראי לכך. לצורך כך, בחברה גם שתלו בקובץ תוכנת סייבר מתוחכמת שמקשה על איתורה, ומסמנת את זהות המדליף.

אחת מ"תכניות העבודה" שהודלפה לתקשורת היא "צבא המגיבים של כחול לבן", שלפי הדיווח ב'ישראל היום' מ-4 באוגוסט, קראה לפעילי המפלגה לאזן תגובות נגדה ברשתות החברתיות.  יום לאחר ההדלפה כבר ידעו במפלגה להצביע על זהות המדליף, ולקבוע כי בכיר מטעם סיעת יש עתיד אחראי לה. בחברה הסתייגו והבהירו כי הבדיקה טרם הסתיימה, וכי ייתכן כי הוא אינו המדליף היחיד.

ביש עתיד סרבו להתייחס לידיעה. עם זאת, בכחול לבן הודו כי הם עושים שימוש בחברות מודיעין. "המפלגה נחושה להחליף את משטר נתניהו ומודעת לכך שיש גורמים פוליטיים שמנסים לחבל במאמץ. קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע", ציינו בכחול לבן.

בעקבות גל הדלפות מדיונים חשאיים ביותר שקיים גנץ עם צמרת המפלגה, כבר במרץ האחרון הורה גנץ להנהלת הקמפיין המשותף על הקמת מנגנון חקירה פנימי שיחשוף את זהותו של החפרפרת.

באחת מההקלטות, שהטילה צל כבד על רצינות כוונותיה של כחול לבן, נשמע גנץ מודה כי הוא לא נועל לחלוטין את הדלת בפני האפשרות לשבת עם נתניהו. בהקלטה נוספת הצהיר גנץ כי הוא מוכן להרחיק לכת כדי להבטיח את ישיבתם של המפלגות החרדיות בממשלתו.

תגיות:יאיר לפידבני גנץיש עתידבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה