חדשות בארץ

דיווח בסוריה: טיל שנורה מצפון לבנון – יורט

מקור צבאי סורי מסר לסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א כי "מטרה עוינת" ששוגרה משטחה האווירי של לבנון לעבר אזור העיר מסיאף שבצפון-מערב סוריה יורטה "בטרם הגיעה אל מטרתה"

(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (בין חמישי לשישי) על פיצוצים עזים שנשמעו באזור העיר מסיאף שבצפון-מערב המדינה. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א מסרה מפי גורם צבאי במדינה, כי כוחות ההגנה האווירית זיהו "מטרה עוינת" – טיל ששוגר מצפון לבנון – ויירטו אותו "לפני שהגיע אל מטרתו". לא ידוע על נפגעים.

בתחילת החודש דיווחה התקשורת הסורית כי טיל ישראלי נורה באור יום לעבר פרברי העיר קוניטרה שבגולן הסורי. על פי הידיעה, לא היו נפגעים בתקיפה אך נגרם נזק. דיווח נוסף טען כי התקיפה הישראלית התרחשה לאחר שקודם לכן זוהו באזור תנועות של אנשי חיזבאללה.

לפני כשלושה שבועות דווח בסוריה כי ישראל תקפה מספר יעדים בדרום המדינה, באזור שבו על פי הידוע פועלים כוחות של חיזבאללה ומיליציות המזוהות עם איראן. הטלוויזיה הסורית וסוכנות סאנ"א מסרו כי המתקפה כוונה נגד תל אל-חארה, בצפון-מערב מחוז דרעא – אתר בעל חשיבות אסטרטגית הצופה אל עבר רמת הגולן הישראלית, שעל פי דיווחים שונים הותקף כבר בעבר. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי התקיפה כללה גם מטרות במחוז קוניטרה, וכוונה נגד עמדות של כוחות המשטר הסורי והמיליציות הנאמנות לו. על פי דיווח זה, במתקפה היו הרוגים ופצועים.

בתחילת החודש שעבר דיווחה התקשורת בסוריה כי ישראל תקפה יעדים צבאיים שונים בפרברי דמשק וחומס. הטלוויזיה הסורית מסרה, כי מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה הופעלו נגד טילים ששוגרו לעבר אזורי דמשק וחומס, ויירטו כמה מהם. מקור צבאי סורי מסר כי מטוסי קרב ישראליים תקפו את המטרות מתוך שטחה האווירי של לבנון. בהמשך טענו כלי התקשורת הרשמיים כי במתקפה נהרגו 4 אזרחים, ביניהם תינוק, ונפצעו 21 נוספים. עוד דווח על נזקים שנגרמו לרכוש בעיירה סחנאיא שממערב לדמשק. מרכז המעקב הסורי מסר כי בנוסף ל- 6 אזרחים הרוגים, נהרגו בתקיפות גם 9 אנשי מיליציות הנאמנות לצבא הסורי. בצפון קפריסין דיווחו כי עצם לא מזוהה התרסק בשטח האי. על פי חלק מההערכות, מדובר בשרידיו של טיל יירוט סורי, ככל הנראה מסוג S-200, שנורה במהלך המתקפה בסוריה.

תגיות:תקיפהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה