חדשות בארץ

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות בדרום המדינה

על פי הדיווחים של התקשורת הממסדית בסוריה, התקיפה כוונה נגד יעדים בתל אל-חארה, הנמצא בצפון-מערב מחוז דרעא. על פי הידוע, באזור אסטרטגי זה פועלים כוחות של חיזבאללה ומיליציות המזוהות עם איראן

(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (רביעי) כי ישראל תקפה מספר יעדים בדרום המדינה, באזור שבו על פי הידוע פועלים כוחות של חיזבאללה ומיליציות המזוהות עם איראן.

על פי הדיווח של הטלוויזיה הסורית וסוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, ההתקפה בוצעה בסביבות השעה 01:00 אחר חצות, וכוונה נגד תל אל-חארה, הנמצא בצפון-מערב מחוז דרעא. עוד נטען בדיווח, כי נגרמו נזקים בלבד ולא היו אבידות בנפש. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי התקיפה כללה גם מטרות במחוז קוניטרה, וכוונה נגד עמדות של כוחות המשטר הסורי והמיליציות הנאמנות לו. על פי דיווח זה, ישנם הרוגים ופצועים.

לתל אל-חארה חשיבות אסטרטגית, בשל גובהו הרב והעובדה שהוא צופה אל עבר רמת הגולן הישראלית. במקום נמצא מוצב סורי, אך על פי מקורות שונים קיימת בו נוכחות צבאית של איראן וחיזבאללה, הכוללת עמדות תצפית ומודיעין, וכן מחסני נשק. בחודש שעבר דיווחו כלי התקשורת הרשמיים בסוריה כי מספר טילים שוגרו משטח ישראל לעבר תל אל-חארה, וכי סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו חלק מהם. בדיווחים נאמר כי לאחר שיגור הטילים השתמשה ישראל בלוחמה אלקטרונית כדי לשבש את מערכות המכ"ם הסוריות. עוד נטען כי "התוקפנות הישראלית" גרמה לנזק, אך לא היו נפגעים בנפש.

בתחילת החודש דיווחה התקשורת הסורית כי ישראל תקפה יעדים צבאיים שונים בפרברי דמשק וחומס. הטלוויזיה הסורית מסרה, כי מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה הופעלו נגד טילים ששוגרו לעבר אזורי דמשק וחומס, ויירטו כמה מהם. מקור צבאי סורי מסר כי מטוסי קרב ישראליים תקפו את המטרות מתוך שטחה האווירי של לבנון. בהמשך טענו כלי התקשורת הרשמיים כי במתקפה נהרגו 4 אזרחים, ביניהם תינוק, ונפצעו 21 נוספים. עוד דווח על נזקים שנגרמו לרכוש בעיירה סחנאיא שממערב לדמשק. מרכז המעקב הסורי מסר כי בנוסף ל- 6 אזרחים הרוגים, נהרגו בתקיפות גם 9 אנשי מיליציות הנאמנות לצבא הסורי. בצפון קפריסין דיווחו כי עצם לא מזוהה התרסק בשטח האי. על פי חלק מההערכות, מדובר בשרידיו של טיל יירוט סורי, ככל הנראה מסוג S-200, שנורה במהלך המתקפה בסוריה.

תגיות:תקיפהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה