חדשות בארץ

סינוואר איים: נמטיר על ישראל מאות טילים במטח אחד

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אמר כי ארגונו פועל למנוע מלחמה אבל ממשיך בייצור טילים ובחפירת מנהרות. הוא שיבח את המחבל שחדר בתחילת החודש לשטח ישראל ופצע קצין ושני לוחמים

טנקי צה"ל סמוך לגבול עם עזה, תמונת ארכיון (צילום: דודי מודן, פלאש 90)טנקי צה"ל סמוך לגבול עם עזה, תמונת ארכיון (צילום: דודי מודן, פלאש 90)
אא

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, איים אמש (שלישי) כי אם צה"ל יפתח במבצע צבאי נרחב ברצועת עזה, "ההתנגדות" הפלסטינית "תשבור" את כוחותיו, ותמטיר "מאות טילים במטח אחד" על ערי ישראל.

סינוואר אמר את הדברים במפגש עם משפחות בח'אן יונס לרגל "חג הקורבן" המוסלמי. "נכון שאנחנו רוצים ככל יכולתנו למנוע מעמנו מלחמה", הוסיף, "אבל אנחנו מייצרים טילים, חופרים מנהרות ומאמנים את הצעירים. לא נוותר על המשימה הזו, למרות ההרעבה והמצור".

דבריו של בכיר חמאס באו בתגובה לדברים שאמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בשבוע שעבר במהלך ביקור בעוטף עזה. גנץ מתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול חמאס, ואמר כי מפלגתו תוביל לשינוי המדיניות: "אנחנו לא מתכוונים שההרתעה תישחק ושהסבבים יימשכו. בפעם הבאה שיקרה כאן משהו – נוודא שזה יהיה הסבב האחרון. אנחנו לא נקבל הסדרה, אלא נביא להכרעה צבאית של חמאס. אם צריך – נפעל להוריד את ראשי חמאס". גנץ הוסיף כי ממשלת ישראל בראשותו תציב לחמאס תנאי כפול – "שקט מוחלט והשבת הבנים. אם לא –  נצא למערכה רחבה. לצה"ל יש את היכולת המבצעית לכל פעולה, ולנו יהיה את האומץ לבצע".

במהלך נאומו שיבח סינוואר את האני אבו סלאח, איש "כוח הריסון" של חמאס שחדר בתחילת החודש לשטח ישראל, ואמר כי הוא ביצע "פעולת גבורה". המחבל, חמוש ברובה קלצ'ניקוב וברימונים, פתח באש לעבר לוחמי גולני וחוסל על ידם. בחילופי האש נפצע קצין צה"ל באורח בינוני, ושני לוחמים נפצעו באורח קל. בצה"ל העריכו לאחר התקרית כי מדובר בפעולה עצמאית.

בסוף השבוע סיכל צה"ל, בחסדי שמיים מרובים, שני פיגועי חדירה על גדר המערכת. בשבת לפנות בוקר חיסלו לוחמי צה"ל ארבעה מחבלים, שהתקרבו לגדר בדרום הרצועה כשהם חמושים באמל"ח רב במטרה לבצע פיגוע גדול. יממה לאחר מכן זיהו תצפיות צה"ל מחבל חמוש מתקרב לגדר בצפון הרצועה, ומנסה לחתוך אותה. המחבל פתח באש לעבר לוחמי צה"ל. החיילים –  שנערכו לאירוע בעקבות הזיהוי – פתחו לעברו באש והרגו אותו.

בתוך כך, חמאס ממשיך להתנער משרשרת פיגועי החדירה, שבוצעו על ידי אנשיו. על פי הדיווח הבוקר בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר", גורמים בארגון הטרור טוענים כי חקירה פנימית העלתה שאנשי הזרוע הצבאית הם שביצעו את החדירות, אך עשו זאת על דעת עצמם ומבלי שקיבלו לכך הוראות ממפקדי הארגון. עם זאת, הגורמים הוסיפו כי הנהגת חמאס הזהירה את המתווך המצרי מפני אובדן שליטה באזור הגבול במידה ולא יחול שינוי של ממש במצב ההומניטרי והכלכלי הקשה ברצועה.

תגיות:חמאסרצועת עזהיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה