חדשות בארץ

תקרית אש בגבול הרצועה: מחבל חדר לישראל, קצין ושני לוחמים נפצעו

מחבל חמוש ברובה קלצ'ניקוב וברימונים חדר לשטח ישראל ופתח באש לעבר כוח צה"ל. קצין נפצע באורח בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל. כוח נוסף שהגיע למקום איתר את המחבל וחיסל אותו. בצה"ל מעריכים כי המחבל פעל באופן עצמאי

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

קצין צה"ל ושני לוחמים נפצעו הלילה (חמישי) באורח בינוני וקל בהיתקלות עם מחבל, שחדר מרצועת עזה לשטח ישראל.

המחבל, איש חמאס, זוהה על ידי כוחות צה"ל כשהוא מתקרב לגדר המערכת בדרום הרצועה. בעקבות הזיהוי, הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות. לאחר שחצה את הגדר, המחבל – שהיה חמוש ברובה קלצ'ניקוב וברימונים – פתח באש לעבר לוחמי גולני והשליך לעברם לפחות רימון אחד. בחילופי האש נפצע מפקד המחלקה באורח בינוני, ושני לוחמים נפצעו באורח קל. כוח תגבור של גולני שהגיע למקום איתר את המחבל וחיסל אותו במרחב הסוללות.

במהלך האירוע הותקפה עמדת חמאס באזור ח'אן יונס על ידי טנק. מספר צירים נחסמו, וכוחות תגבור הגיעו כדי לאבטח את היישובים הסמוכים.

שלושת החיילים הפצועים פונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מבית החולים נמסר כי הקצין עבר ניתוח, ולאחר התאוששות אושפז במחלקה האורתופדית. שני הפצועים האחרים שוחררו הבוקר לבתיהם. למשפחות הפצועים נמסרה הודעה.

לאחר התחקיר הראשוני, מסר דובר צה"ל כי ההערכה היא שהמחבל פעל באופן עצמאי. בעזה דיווחו כי מדובר בהאני אבו סלאח, וכי אחיו נהרג מאש צה"ל במהלך אחת מתהלוכות השיבה של הפלסטינים לעבר הגדר. המחבל, שהיה לבוש מדי חמאס, השתייך לכוח הריסון של ארגון הטרור המוצב באזור הגבול.

(סרטון: דובר צה"ל)

(עודכן: 9:17)

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה