חדשות בארץ

גנץ בעוטף עזה: "נוודא שהסבב הבא מול חמאס יהיה הסבב האחרון"

רביעיית ההנהגה של כחול לבן הגיעה לסיור בעוטף עזה, ותקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו על מדיניותו מול חמאס: "לא נקבל הסדרה, אלא נביא להכרעה צבאית. אם צריך – נפעל להוריד את ראשי חמאס"

גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיע היום (שלישי) לסיור בעוטף עזה, יחד עם חבריו להנהגת המפלגה – יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי.

בדברים שאמר לכלי התקשורת, מתח גנץ ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול חמאס, ואמר כי מפלגתו תוביל לשינוי המדיניות: "אנחנו לא מתכוונים שההרתעה תישחק ושהסבבים יימשכו. בפעם הבאה שיקרה כאן משהו – נוודא שזה יהיה הסבב האחרון. אנחנו לא נקבל הסדרה, אלא נביא להכרעה צבאית של חמאס. אם צריך – נפעל להוריד את ראשי חמאס".

גנץ הדגיש כי ממשלת ישראל בראשותו תציב לחמאס תנאי כפול – "שקט מוחלט והשבת הבנים. אם לא –  נצא למערכה רחבה. לצה"ל יש את היכולת המבצעית לכל פעולה, ולנו יהיה את האומץ לבצע".

מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, תקף את נתניהו על השחיקה שחלה במצב הביטחוני בדרום במהלך השנה שחלפה: "מבצע צוק איתן נגמר בלי הסדר, בלי הסדרה, רק עם הבנה של חמאס שכל כדור שהוא יורה – הוא יחטוף. זה עמד במבחן עד אפריל בשנה שעברה. חמאס לא ירה כדור אחד לשטחנו, וכאשר מישהו ירה – הג'יהאד האסלאמי או דאע"ש – הוא התנפל עליהם. הוא הסתכל אחורה, ספר את ההרוגים שלו, את הבניינים ההרוסים ואת הנכסים ההרוסים שלו – והבין שלא כדאי".

"מאפריל בשנה שעברה החלה מדיניות של לשלם לחמאס כדי להשיג שקט", הוסיף יעלון. "כך לא משיגים שקט – לא בפרוטקשן ולא בטובות הנאה, ואת זה אנחנו חייבים לשנות. כל פרובוקציה – מבלון, עפיפון, ודאי טיל – חייבת להיענות בתגובה חריפה שלנו, ולא – חמאס יצטרך לשלם את המחיר המלא. לזה אנחנו נחתור".

הרמטכ"ל לשעבר ומספר 4 בכחול לבן, גבי אשכנזי, אמר: "כשאנחנו נהיה בממשלה – לא יהיה סבב ועוד סבב. יש כבר סחרחורת. המדינה צריכה לתת פה תחושת ביטחון. נכריע את שלטון חמאס. נפגע במפקדות, במחסנים, בפעילים. צה"ל יודע לעשות את זה – אנחנו נדע לתת את ההוראה. אחר כך נשקם את המצב ההומניטרי בעזה, נפריד בין אוכלוסייה לבין טרור. נטפל בעוטף ישראל שנפגע – חקלאים ותושבים שלא טופלו במשך שנים".

רביעיית כחול לבן נשאלה על ידי העיתונאים בנוגע לחילוקי הדעות בתוכה, וזאת לאור הסרטון שפרסם לפיד ברשת, בו הוצגו הנציגים החרדים בכנסת כרודפי בצע וכמי שרוצים את "כל הכסף שיש לישראל". גנץ, שאתמול מתח ביקורת מרומזת על לפיד, נמנע מכך היום: "זה שיש לפעמים מתיחות ולפעמים חילוקי דעות – זה לא הופך כל דבר כזה להתפרקות", אמר. "אנחנו ביחד. עובדים ביחד, משתלבים ביחד, מתואמים ביחד – לעיתים מתווכחים ביחד. לא נסתיר את העניין הזה. אין פה גמדים קטנים, יש פה אנשים רציניים שיש להם אג'נדות. אנחנו יודעים להתווכח, יודעים לסכם ולהמשיך קדימה".

אשכנזי, שהתייחס אף הוא לסרטון, בחר להפנות את חצי ביקורתו לעבר אנשי התקשורת: "בחצי השנה האחרונה הקמנו את האיחוד הגדול ביותר במדינת ישראל. לא נתתם לזה סיכוי מההתחלה, חשבתם שזה לא יחזיק מעמד, ובוודאי לא ציפיתם ל- 35 מנדטים. לכן אני מציע – קצת צניעות. יש אצלנו דעות, אנחנו לא מחתימים אנשים על טופס נאמנות. כולם מחויבים למצע, וכולם פועלים ביחד. יש הבדלים בסגנון, וזה בסדר גמור. אני מציע שתפסיקו לעסוק בסרטונים. אין מתיחות, אנחנו נגיע ביחד עד ליום הבחירות".

לפיד, שהבהיר במהלך היממה האחרונה כי הסרטון "לא נפלט" לו וכי לא מדובר בטעות, הוסיף: "יש אדם אחד שרוצה לפרק את כחול לבן, וקוראים לו בנימין נתניהו. לא ניתן לו את התענוג". יעלון, שאתמול אמר כי הסרטון של לפיד אינו משקף את הסגנון שלו ואת חתירתו לאחדות, בחר היום שלא להתייחס לסוגיה.

(עודכן: 13:11)

תגיות:בני גנץמשה יעלוןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה