חדשות יהדות

הרב עמאר: "ה’ רוצה שנרצה את בית המקדש מעומק הלב, לא מהשפה ולחוץ"

רבה של ירושלים, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, עורר את הציבור בבכי על חורבן בית המקדש. הוא סיפר שהבבא סאלי היה "דרוך לביאת המשיח כאילו הנה ממש מגיע עכשיו"

  • י' אב התשע"ט
הראשון לציון, הרב שלמה עמארהראשון לציון, הרב שלמה עמאר
אא

רבה של ירושלים, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, נשא הערב (מוצאי שבת), לאחר אמירת הקינות, דברי חיזוק והתעוררות בבית הכנסת "אור החיים" בהר שמואל.

בדבריו עורר הרב את הציבור בבכי על חורבן בית המקדש. הוא התייחס, בין היתר, לרדיפת הדת הקיימת בדורנו, אשר היא כתוצאה מהגלות המרה וחורבן בית המקדש.

הרב התייחס לאלו העולים להר הבית, ואמר: "אנחנו בהתדרדרות גדולה מאד. לא רק אלה שחוטאים. היום גם אם יש אנשים שליבם ער, אז השטן משגע אותם. חושבים שהם בקיאים ומחפשים כל מיני המצאות. האם זה מה שהשם רוצה, שניכנס למקום שאסור, נעלה להר הבית? נעשה מהומות? מה ה' רוצה – שנרצה את בית המקדש מעומק הלב, לא מהשפה ולחוץ".

הראשון לציון סיפר בדבריו על הכמיהה של הבבא סאלי לגאולה: "כשנפטר בנו הקדוש רבי מאיר ע"ה, הלכנו לנחם. היה בבא סאלי שבור מאד. לראות אותו היה שובר את הלב. אמרתי לו: הקב"ה יזכה אותך לבניין בית המקדש, והשיב לי אמן כן יהי רצון, וקם כאילו נהיה אדם אחר. וסיפרו לי שתמיד כשהיה שומע על בית המקדש היה ממש משתנה, וכולו דרוך לביאת המשיח כאילו הנה ממש מגיע עכשיו".

תגיות:תשעה באבהרב שלמה עמאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה