נטורופתיה ורפואה טבעית

מהי הדרך הבריאה לרזות?

מדוע דיאטות לא עובדות לרבים מאיתנו? ומה כדאי לעשות במקום דיאטה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דיאטות שונות סותרות זו את זו, ובאופן כללי ניתן לומר כי הן טומנות בחובן לעיתים הרעבה, סבל, ספירת קלוריות מייגעת והתנזרות ממאכלים מסוימים, ויטמינים ואבקות - וכל זה על מנת להשיג ירידה במשקל. בדרך כלל מרזים, מפסיקים את הדיאטה ומשמינים שוב (לפעמים יש גם ניסים והצלחות).

מדוע דיאטות לא עובדות לרבים מאיתנו? כי המחשבה היא מתי נוכל לחזור לאכול כמו בעבר. עדיף שלא תעשו דיאטות, אם זו המחשבה. אין ברירה, צריך לשנות הרגלי אכילה לתמיד, ולא לזמן קצר, בשביל להיכנס לבגד שיתאים לאירוע המשפחתי הקרוב... נושא זה צריך ללמוד היטב, להפנים וליישם. כך זה עבד אצלי בלימודי נטורופתיה. צריך להבין את הקשר בין מזון מזיק למחלות הפוקדות אותנו, ולא רק להסתכל על הרזייה. צריך להבין כי דיאטות לא מביאות לבריאות, אלא להתקפות זלילה, בסופו של דבר. אז תפסיקו לעשות דיאטות!

אם כן, מה ניתן לעשות?

להתחיל הליך של ניקוי הגוף כשהמטרה היא לא לרזות, אלא להבריא ממחלות, כולל השמנה והרגלי אכילה מזיקים. חשוב לאכול מזון בריא, מזין ומנקה, בעיקר בשעות האור ולא בשעות החשכה, מאחר שאנו רוצים ללכת עם הגוף ומחזוריו הטבעיים, על מנת לשמור על רמת אנרגיה גבוהה שתעזור בריפוי והרזייה. הגוף שואף תמיד לבריאות, והוא משיג זאת בתנאי שהוא מנקה עצמו מחומרי פסולת המצטברים בו. רק אל תפריעו עם מזון מזיק. לגוף יש כושר ניקוי עצמי והבראה ממחלות, כפי שהקב"ה מחדש את עולמו בכל רגע ורגע. מיליוני אנשים חולים בגלל כמות ואיכות המזון שלהם או בגלל מה שהם מחסירים מעצמם במזון. זו תורה שלמה שצריך ללמוד אותה, ליישם ולראות כי טוב. בספר שכתבתי, "רזי התזונה", ניתן ללמוד רבות על תהליכים אלה שדובר עליהם כאן, ולהתחיל לחיות חיים בריאים ושמחים יותר.

בתור התחלה צריך לדעת כי ישנם 3 מחזורים טבעיים בגוף ביממה:

1. אכילה ועיכול: שלב זה מתרחש מהבוקר המאוחר עד הערב. רצוי לאכול את מירב המזון בשעות אלה.
2. ספיגת המזון וניצולו: קורה מהערב עד עלות השחר. רצוי שמחזור זה לא יופרע ע"י ארוחה לילית מאוחרת, כי הגוף רוצה להתחיל בניקוי, אחרת נרגיש בבוקר כבדים ויתכן אף כי לא נחוש ברעב עד הצהריים למחרת, כי שלב הניקוי עדיין בעיצומו (קראו בגוגל על "אוטופאגיה").

3. ניקוי הגוף מפסולת: שלב זה מתרחש מעלות השחר עד הבוקר המאוחר. לכן רצוי מזון מנקה שלא יפריע לניקוי בשעות האלה, בעיקר פירות, שייקים או מיצי ירקות (פת שחרית בהמשך עד חצות היום – עפ"י הרמב"ם).

חשוב שתהליך זה לא יופרע, כי עודפי משקל ופסולת מתפנים בשעות אלה מהגוף.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת אור-פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:דיאטהתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה