מנוחה פוקס

איך תחנכו את ילדיכם ללכת בדרך שחשובה לכם?

כדי לבנות בית שיעמוד על היסודות שאתם בחרתם – צריך דבר אחד חשוב מכול. אם הוא יתקיים, גם הבית יתקיים על אדניו. אם הוא ייכשל, יש סיכוי רב שהבית לא יגיע למקום שרציתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הבן הבכור, ברוב המשפחות, נולד להורים צעירים יחסית, בלתי מנוסים ואפילו כאלה שאינם יודעים איך עושים את הפסיעות הראשונות בשדה ההורות.

עם הזמן, ההורים רוכשים מיומנויות. הניסיון הופך אותם להורים טובים יותר, והם מתחילים לעלות על הגל הנכון.

כל הזמן הזה, אין להורים פנאי לחשוב לעומק איך היו רוצים לראות את משפחתם. הם עסוקים בגידול התינוק או התינוקות, וזה גוזל את רוב יומם ואת כוחם.

אני נוהגת להמליץ תמיד להורים לשאול את עצמם שאלה שהתשובה עליה תסלול להם את הדרך להבנת דרך חינוכם של הילדים. עצרו אף אתם, קוראים יקרים, ושאלו את עצמכם: למה אתם חותרים להגיע? למה חשוב לכם לחנך את הילדים שלכם? אלו מסרים אתם מעוניינים להעביר להם?

כשתענו על השאלות הללו, תצליחו להעביר לילדיכם את הדברים בקלות רבה יותר, תדעו לאן אתם הולכים ולא תתפזרו לכל הכיוונים.

אם תאמרו לעצמכם שאכפת לכם מאוד שהבית יהיה נקי ומסודר, שאתם רוצים לחנך את משפחתכם לניקיון ולסדר - לא תוכלו לחיות בבלגן ובלכלוך, כי אז הילדים לא יקלטו את המסר, אלא יצאו מבולבלים.

אם חשוב לכם מאוד ששלווה תשרור בבית, שהילדים לא יצעקו, שאתם לא תצעקו עליהם, שכולם ישמרו על דיבור שקט, על עשייה שקטה, על הליכה עדינה ושלווה - תצטרכו להשתדל לשם כך, אחרת העדר הרוגע בביתכם יבלבל את ילדיכם.

אם תרצו, למשל, שביתכם יהיה בית של שמחה ושל שירה, אבל לא תעשו דבר לשם כך - לא בטוח שתצליחו להביאו לידי צהלה.

שווה לקחת פסק זמן, לצאת להליכה עם בן הזוג או לשבת ערב אחד רגל על רגל, ולשוחח על מה שחשוב לכם. על מה אתם רוצים לשים את הדגש בביתכם.

אם תחליטו, למשל, שעניין הסדר חשוב לכם מאוד, חישבו איך תגיעו לזה בבית. אולי אמא היא עקרת בית והדבר קרוב אליה ומעשי, אולי שני ההורים עובדים עד שעה מאוחרת, ושווה להם להכניס עוזרת לשם התענוג. איך מביאים את הילדים לכך שיהיו מסודרים? האם חשוב שיקפידו לסדר את מיטותיהם לפני צאתם לגנים ולבתי הספר?

אם תחליטו, למשל, שנושא השקט והשלווה הוא בדמכם, חישבו איך תגרמו לילדים לדבר בקול שקט ושלו, איך תענו לילד שיצעק בדיבורו, וכך הלאה.

אם השמחה היא אבן יסוד שלכם, הפעילו מחשבה איך לגרום לכך שהבית יהיה באמת בית צוהל ושמח ללא בכי וללא מספד.

מהר מאוד תגלו שכדי לבנות בית שיעמוד על היסודות שאתם בחרתם – צריך דבר אחד חשוב מכול. אם הוא יתקיים יש סיכוי שגם הבית יתקיים על אדניו, אם הוא ייכשל יש סיכוי רב שהבית לא יגיע למקום שרציתם. מה הוא הדבר?

ההתנהגות שלכם! הדוגמה שאתם תציגו לפני הילד.

האם תצליחו להראות דוגמה נכונה לילדכם? שווה להתאמץ לשם כך. אלו החיים שלכם ושלהם. זה הבית שלכם, ועל ההוכחות שלכם יוקמו יסודותיו.

אל תחמיצו את הסדנה "מנוחה, תצילי אותי!". חובה להורים שרוצים שיפורים מול הילדים ובכלל. לפרטים הקליקו כאן.

תגיות:דוגמא אישיתמנוחה פוקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה