נטורופתיה ורפואה טבעית

למה אנחנו אוכלים יותר ממה שאנחנו צריכים?

כל הסיבות לכך שאנחנו אוכלים יותר מידי, וגם - מה עושים נגד זה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש מספר סיבות לאכילת יתר:

1. אכילת מזון מופחת או נטול מרכיבים תזונתיים (אנזימים, ויטמינים ומינרלים) שהוסרו או נהרסו בעיבוד המזון במפעל. נוצר מצב בו אנשים רעבים למרכיבים חיוניים אלה, ולא לעוד כפית סוכר או פרוסת לחם. אכלו מזון טרי וחי – פירות חיים, נבטים, דגנים מלאים, קטניות וירקות טריים, ותיווכחו לראות כי הכמויות במזון יורדות ביומיום, ותהיו רעבים פחות.

2. המזון הלא בריא, המעובד, הוא תאווה לחיך וטעים מאוד, ולכן אוכלים יותר.

3. חיסכון בזמן - המזון הלא בריא זמין יותר וקל יותר להכנה, ובהתאם - אוכלים ממנו הרבה. עם זאת חשוב לדעת, שאם מתנהלים נכון עם מזון בריא, ההתעסקות עמו נעשית בקלות.

4. פחד להיות רעבים – כשרעבים ומרגישים חסר פנימי, זהו בעצם חסר נפשי שלמדנו לפצות עליו במזון עוד מהילדות. אנו מפחדים להרגיש רגשות המציפים אותנו ברעב, ומיד רצים לאכול כדי לא להרגיש, גם כשלא רעבים, ואז יש מותרות בגוף שנאגרים כשומן. עוד בינקות, כל בכי או מצוקה של תינוק גוררים נתינת מזון או מוצץ (מה עם חיבוק? ליטוף? שיר או דיבור במקום?). המסר שנקלט אצל התינוק הוא שהרגש לא רצוי כרגע, וכדי שיהיה בשקט דוחפים לו אביזר לפה (מוצץ, בקבוק וכו'). תיקון תאוות האכילה הוא, ראשית, להפסיק לפחד מהרעב. להתחבר עמו ולא לפחד ממנו. זה כמו להתחבר עם אדם חדש בחייך. מכירים אותו, חווים אותו, מבלים עמו... אם תצליחו להיות עמו בשלום ללא פחד, הצלחתם!

5. פן רגשי נוסף - התמכרות לאכילה היא הסחת דעת מכאב רגשי כלשהו – ריקנות, פחד, כעס או בדידות. ואז, אדם לא מתבונן פנימה לצורך אמיתי ומתנתק מעצמו.

בדור האחרון, לפני ביאת הגואל במהרה, אחד התיקונים הקשים העומדים מולנו הוא תאוות האכילה עמה התחיל גם תיקון העולם בגן עדן עם חטא האדם הראשון. זה מתבטא בשפע של היצע של מזונות בטעמים שונים, צבעים וגירויים שלא מאפשרים לאדם רגע מנוחה, וכל אימת שהוא הולך – הוא רואה פרסומות או חנויות עם מזון שהוא תאווה לחיך. איך עומדים מול כל זה? ע"י מודעות למזון בריא, רכישת הרגלי בריאות חדשים עם תמיכה קבועה ולימוד עם מטפל או בקבוצה, כדי לחוות את הבריאות שאותה טבע ה' בגופכם מראשית בריאתכם (ברוב המקרים). אנשים שהיו חולים, בוחרים בקלות בחיי בריאות על פני חולי (ייסורים מביאים לשינוי). אם אתם בריאים, צריך כוח פנימי לבחור בחיים כאלה, וכוח זה מצוי בנשמה, אם מתחברים פנימה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת אור-פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה