חדשות בארץ

אחרי הכישלון ההיסטורי ב-2016: שיא של עוברים בבחינות הלשכה

לאחר שב-2016 נרשם ניצחון למובילי הרפורמה למניעת הצפת שוק עורכי הדין, בבחינות שנערכו ביוני האחרון עברו 54% מהמתמחים את בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין. בצמרת הרשימה אין מהפך ובוגרי הפקולטות למשפטים מהאוניברסיטאות ממשיכים להיות בראש הרשימה: 97% מבוגרי אוניברסיטת תל אביב, ו-96% מבוגרי האוניברסיטה העברית

סטודנטים באוניברסיטה העברית (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)סטודנטים באוניברסיטה העברית (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הפיקו לקחים? 54% מכלל הניגשים לבחינות הלשכה בחודש שעבר עברו את המבחנים בהצלחה – כך עולה מהנתונים שפרסמה היום (ראשון) לשכת עורכי הדין. מדובר בשיא לעומת הכישלון המוחלט שנרשם ב-2016, אז עברו רק 36% בלבד, בעקבות השינויים במתכונת הבחינה שהוכנסו אז על ידי שרת המשפטים איילת שקד ויו"ר הלשכה אפי נוה, ואשר תרמו להורדת הסיכויים לעבור את הבחינה בהצלחה.

הנתונים כוללים 2,582 נבחנים, כאשר בראש רשימת העוברים מככבים בוגרי הפקולטות למשפטים האוניברסיטאיות. כך למשל, 97% מכלל בוגרי לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב עברו את המבחנים בהצלחה, ו-96% אצל בוגרי האוניברסיטה העברית. במקום השלישי ניצבת אוניברסיטת בר אילן עם אחוזי הצלחה של 90%, ואחריה המרכז הבינתחומי (שעדיין לא מוכר כמוסד אוניברסיטאי) עם הצלחה של 83% מבוגריו. אוניברסיטת חיפה מדורגת רק במקום השביעי עם שיעור מעבר כללי של 74% - מתחת למרכז הבינתחומי, המכללה למינהל המסלול האקדמי ומכללת ספיר.

להתמחות, כך עולה, משקל רב בסיכויי ההצלחה במבחנים המפרכים, ובפרט אם ההתמחות נעשתה בשירות המדינה – פרקליטות המדינה או המחוזית: 78% הצלחה במתמחים בפרקליטות המדינה, 73% בפרקליטות הצבאית והמשטרה, ו-68% מכלל המתמחים בבתי המשפט.

אך בעוד הפרקליטים בשירות המדינה הם בעלי אחוז ההצלחה הגבוה ביותר, אצל המתמחים במשרדים הפרטיים, המהווים רוב מוחץ של נבחנים, אחוזי ההצלחה לא משגשגים בכלל - רק 49% מכלל הניגשים עברו את הבחינות בהצלחה.

רוב הניגשים (67%) עברו את הבחינה בפעם הראשונה, זאת בעוד ש-17% בלבד עברו בפעם השנייה. עבור הניגשים בפעם השלישית, רק 11% עברו בהצלחה.

בזירת העולים עדיין נרשם קושי כאשר רק 35% השכילו לצלוח אותה. בדומה לכך, מתוך 101 ישראלים שלמדו בחו"ל, רק 5 הצליחו לעבור את הבחינה.

ראש לשכת עורכי הדין הנכנס, עו"ד אבי חימי, מסר: "אני מברך את המצטרפים החדשים למשפחת עורכי הדין בישראל, מאחל להם הצלחה, וקורא לכל אחת ואחד מהם ליטול חלק במגוון הרחב של הפעילויות שמעמידה הלשכה לציבור עורכי הדין".

תגיות:לשכת עורכי הדיןעריכת הדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה