פעילות הידברות

כל היום מריבות עם בת הזוג? הפתרון: תקשורת רגשית

אתה בסך הכל תכננת לעזור להקשיב, אבל היא מתפרצת עליך כמו לבה מלוע הר געש. למה זה קורה, ומה אנחנו הגברים מפספסים שפוגע לנו בשלום הבית? המרצה והסופר רן ובר חושף לנו את הפתרון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה היה עוד יום קיצי חם, ואיציק הגיע הביתה אחרי יום עבודה מתיש. "היום אהיה נחמד מאוד לאשתי, אין לי כח לעוד מריבות", הוא אמר לעצמו. הוא נכנס לבית, מחייך, והתחיל לשמוע את הסיפורים של אשתו מה עבר עליה היום ואת הצרות שקרו לה. איציק, לתומו, ניסה להיות בעל טוב ולהציע פתרונות. אבל במקום דברי תודה, הוא קבל מאשתו מקלחת של צוננים. "אי אפשר לדבר איתך, אתה לא מבין כלום!". איציק ניסה להתגונן, עוד כמה משפטים לא נעימים עפו באוויר, האווירה נהייתה עכורה ו... 

למה זה קורה? למה המריבות האלה מתחילות על כלום? המרצה והסופר הוותיק רן ובר מגלה שהסיבה לכך היא פשוטה: "האישה מדברת בשפת הרגש, אבל הבעל רגיל לשפת הביצועים. לדוגמה: כשהאישה משתפת את הבעל בצרות שעברו עליה היום, היא אינה מחפשת פתרונות, היא מחפשת רגש של השתתפות, של חיבור. אם הבעל לא מבין את זה, הוא עונה בשפתו, מציע פתרונות - וכך נוצרות מחלוקות ומריבות". רן מביא דוגמא המתארת את המצב בצורה הטובה ביותר: "זה כמו זוג שהבעל מדבר צרפתית והאישה – רוסית. הסיכוי למריבות כתוצאה מאי הבנה הוא 100%".

אז מה צריך לעשות כדי להחזיר את השלום והשלווה לבית?

"הבעל חייב להכיר את השפה המיוחדת והנפלאה של האישה. קוראים לזה 'תקשורת רגשית'". נשמע מעניין, אבל האם גבר יכול בכלל להבין את זה? רן מחייך: "אם יש לך ביד הכלים הנכונים, כל גבר יוכל ללמוד את זה בקלות".

רן, שמרצה ברחבי הארץ על הנושא, ואף הוציא בימים אלו סדנה מעולה המלמדת את הבעל על אמנות התקשורת הרגשית, משתף: "כשגברים נכנסים לסדנה שלי על תקשורת מקרבת, הם סקפטיים מאוד, הם בטוחים שזה 'לנשים בלבד!'. אבל בסיום הסדנה הם הופכים לאלופים בתקשורת רגשית". רן מוסיף: "אחרי סיום הסדנה מתברר להם שהחיים שלהם ממש השתנו לטובה. הקשר עם בת הזוג הפך למעולה ומועיל, אבל לא רק זה, גם הקשר עם הילדים, הבוס והחברים לעבודה הפך להרבה יותר טוב".

אז הבנו שהפתרון הוא ללמוד תקשורת רגשית. אבל איפה אפשר לעשות את זה? רן ובר מפנה אותנו לסדנה שלו בקמפוס היהודי: "קצר בזוגיות? הפתרון, תקשורת רגשית".

השיעור הראשון הוא במתנה. תוכלו להיכנס ולקבל טעימה מהסדנה.

לסיום, רן מפתיע אותנו: "לרגל צאת הסדנה בקמפוס היהודי, אני רוצה להעניק לרוכשים עד יום רביעי (4.7.19 למניינם) קופון ע"ס 250 ש"ח".

אז אם חשוב לכם לחוות שקט ושלווה בבית, ולהחזיר את שלום הבית למיטבו - תשקיעו בעצמכם וקחו את הסדנה המעולה של רן ובר. הכניסה מכאן. קוד קופון: מאוש

תגיות:שלום ביתמריבותהקמפוס היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה