חדשות יהדות

הרב עמאר: "כל יום ראש עיר אחר משתגע. השבת לא שותקת למי שנלחם בה"

רבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר, מחה נגד ראשי ערים ששמו להם למטרה להילחם בשבת: "צאו וראו מה יצא מכל אלה שנלחמו. לא נותר מהם אחד". ומה קרא הראשון לציון לעשות לכבודה של השבת? כל הפרטים בכתבה

  • כ"ו סיון התשע"ט
הרב עמאר שליט"אהרב עמאר שליט"א
אא

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר שליט"א, הרחיב בשיעורו השבועי על מעלת השבת. הרב התייחס בדבריו לראשי ערים ופוליטיקאים שהכריזו על כוונתם לפעול נגד השבת על ידי פתיחת מקומות בילוי ותחבורה ציבורית ביום הקדוש.

"בעונותינו הרבים, כל פעם שיש בחירות תשימו לב על מה יוצא הקצף", אמר הרב עמאר, "נגד השבת ונגד ענייני הדת. למה, הם חושבים שעל ידי שהם יצעקו נגד השבת – אני אתיר תחבורה, אני אעשה אוטובוס, אעשה מסעדות ואעשה מסחר – אז אנשים ילכו אחריהם. למה, מפני שהם רואים איזה מעטים שחרטו על דגלם, חושבים שזה כל העולם".

הראשון לציון הוסיף ויצא נגד ראשי ערים ששמו להם למטרה להילחם בשבת: "יש שבאים חס ושלום לזלזל – השבת מפריעה לנו, רוצים ים, רוצים כדור. יש שוטים כאלה גם בימינו. אני שומע כל יום כמעט איזה ראש עיר משתגע, או איזה אחד שמועמד לכנסת, משתבש ואומר 'אנחנו נתיר'. צאו וראו מה יצא מכל אלה שנלחמו. לא נותר מהם אחד. השבת לא שותקת".

"ברוך השם, למרות כל הצעקות וכל ההכרזות של כל מיני אנשים, התורה מתרחבת והתורה מתגדלת והשבת מתקדשת. נכון שיש עדיין מחללי שבת – השם יחזירם בתשובה – אבל בין שומרי השבת לא היה כדבר הזה. מכבדים את השבת, מדקדקים בהלכות שבת".

הראשון לציון הוסיף על מעלתה של שבת קודש: "שבת נותנת לנו את הברכה לכל הימים, לכל עם ישראל, וזה אמר המשורר הקדוש 'לקראת שבת לכו ונלכה, כי היא מקור הברכה".

בדבריו קרא הרב להתחזק בשמירת השבת ולהוסיף כל אחד עוד נר בביתו בהדלקת נרות שבת: "צריכים אנחנו, בעזרת השם יתברך, להתפלל על זה, ובשביל הדבר הזה כל אחד יקבל עליו להדליק נר נוסף לשבת. מי שמדליק שני נרות – ידליק עוד נר מיוחד. זה אנחנו עושים בשביל להתפלל שהשבת תעזור להערות עלינו רוח טהרה גם על הרחוקים, שתיפקחנה עיניהם לראות מה מעלתה וקדושתה של השבת. כל אחד, בבקשה מכם, ידליק נר נוסף בכל ערב שבת עד שנשמע שהשבת מתרוממת ונישאת".

בתום השיעור ערך רבה של ירושלים תפילה מיוחדת לביטול הגזירות על כבודה של השבת.

תגיות:הרב שלמה עמארשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה