חדשות יהדות

מרגש: ספרי התורה הגנובים הושבו לבית הכנסת בבני ברק

קהל של אלפים השתתף בתהלוכה מרגשת בבני ברק, בה הוחזרו ארבעת ספרי התורה שנגנבו בשבוע שעבר למקומם בארון הקודש. הספרים אותרו בתחילת השבוע בדיר כבשים בכפר עקרבה שבשומרון

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

בתהלוכה מרגשת שנערכה אמש (רביעי) ברוב עם בבני ברק, הוחזרו ארבעת ספרי התורה שנגנבו מבית הכנסת "תפארת שמעון" של יוצאי "אורחות תורה".

תהלוכת הספרים יצאה מביתו של הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל ברחוב חזון איש, והשתתפו בה אלפי בני אדם: רבנים ותושבי העיר, נציגי ציבור, וכן שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול שאיתרו את ספרי התורה הגנובים במהלך פעילות בשומרון.

כזכור, ספרי התורה נגנבו בשבוע שעבר מבית הכנסת, הנמצא ברחוב רבי עקיבא בעיר. ספר תורה נוסף הושלך ארצה בביזיון יחד עם ספרי נביאים וספרי קודש נוספים, ולארון הקודש הפרוץ נגרם נזק רב. צוות חקירה מיוחד שהוקם במרחב דן של המשטרה ניהל חקירה אינטנסיבית, שעשתה שימוש באמצעים סמויים ויכולות מתקדמות. ביום ראשון נעצרו מספר חשודים, בשנות ה- 20 לחייהם, זאת בתום מצוד בו נטלו חלק המשטרה, יחידות מג"ב וצה"ל.

כבר באותו היום בו נעצרו החשודים, הצליחו חוקרי המשטרה להתחקות אחר מיקומם של ספרי התורה הגנובים. תוך זמן קצר הגיעו עשרות בלשי המשטרה, לוחמי מג"ב וחיילי צה"ל לכפר עקרבה הסמוך לשכם, ובמהלך חיפוש במקום איתרו את ארבעת ספרי התורה, שהוטמנו בדיר כבשים.

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בפעילות זו חשיבות רבה, שכן מעבר לערכם הכספי של הספרים מדובר בערך דתי וסמלי גבוה מאוד. משטרת ישראל רואה בחומרה כל פגיעה ברכוש בעל חשיבות דתית. המשטרה, יחד עם גופי הביטחון הנוספים, תעשה הכל בכדי למצות עם העבריינים את הדין".

מעצרם של החשודים, המתגוררים בירושלים, שכם וכפר עקרבה, הוארך בתחילת השבוע על ידי בית משפט השלום בתל אביב. המשטרה תבקש היום להאריך שוב את מעצרם.

(קרדיט תמונות וסרטון הוידיאו: דוברות המשטרה)

תגיות:ספר תורהבית כנסתבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה