חדשות יהדות

זעזוע: בית כנסת בבני ברק נפרץ, ספרי התורה נגנבו

אלמונים פרצו לבית כנסת בעיר בני ברק וגנבו ארבעה ספרי תורה. ספר תורה נוסף הושלך בביזיון על הרצפה יחד עם ספרי נביאים וספרי קודש נוספים

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

אלמונים חדרו הלילה (שלישי) לבית הכנסת "תפארת שמעון" ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, פרצו את ארון הקודש וגנבו את ארבעת ספרי התורה שהיו בו. ספר תורה נוסף הושלך ארצה בביזיון יחד עם ספרי נביאים וספרי קודש נוספים. לארון הקודש הפרוץ נגרם נזק. בנוסף, הפורצים שברו ארונות והרסו ציוד אבטחה.

את המחזה המזעזע גילו מתפללי בית הכנסת, שהגיעו בבוקר השכם לתפילת שחרית. הם הבחינו בכניסתם כי האורות בבית הכנסת דלוקים, והבינו עד מהרה כי מדובר בפריצה. שוטרים ואנשי המעבדה לזיהוי פלילי הגיעו לבית הכנסת ופתחו בחקירה. מהמשטרה נמסר כי היא "רואה בחומרה כל אירוע אלימות ובריונות נגד גוף ורכוש ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה נגד פורעי החוק".

כזכור, בחודש שעבר חולל בית כנסת של הקהילה ההודית בעיר לוד. הפורעים חוללו נזק רב בבית הכנסת. הם ניסו לפרוץ את ארון הקודש, לא הצליחו בכך אך גרמו לו נזק. מספר ימים קודם לכן הוצת בית כנסת ביישוב בני עייש.

בסוף חודש ינואר פרצו אלמונים לבית הכנסת "שיח ישראל" בשכונת קריית יובל בירושלים. הם השחיתו את הריהוט והסידורים, פרצו את ארון הקודש ושפכו בתוכו חומצה, והשליכו את ספרי התורה על הרצפה. כוחות משטרה הוזעקו אל בית הכנסת המחולל. חוקרי הזיהוי הפלילי סגרו את המקום והחלו בביצוע פעולות חקירה ובאיסוף ראיות. הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הגיב בכאב על חילול בית הכנסת, וקרא לרשויות לעשות את כל המאמצים כדי לאתר את הפושעים ולמצות עמם את הדין. בנוסף הוא הורה כי "על כל אותם שנחשפו לזוועה, לקבל על עצמם תענית או לפדות אותה בצדקה. וכן כל יהודי שכבוד התורה יקר לליבו, יקבל על עצמו יום של לימוד תורה בתענית דיבור להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל".

תגיות:בית כנסתפריצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה