נטורופתיה ורפואה טבעית

מעגל הקסמים המסוכן של הסוכר

מהו הסוכר, ולמה אנחנו אוהבים אותו כל כך? איך נזהה אותו במאכלים ובמה כדאי להחליף אותו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנחנו אוהבים דברים מתוקים. הסוכר הוא פחמימה פשוטה שמצויה באופן טבעי במזונות כמו קטניות, דגנים, ירקות ופירות.

בצורה הבלתי מעובדת, הסוכר מכיל מגוון ויטמינים, מינרלים, אנזימים וחלבונים. הפחמימות הטבעיות מתפרקות ונכנסות לזרם הדם בצורה חלקה, מה שמאפשר לגופנו לספוג את החומרים הטובים.

סוכר שולחני מזוקק, שנקרא גם סוכרוז, שונה מהסוכר הטבעי. הוא מיוצר מקנה סוכר או מסלק סוכר, ואין בו ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, לכן הגוף צריך להשקיע מאמץ כדי לעכל אותו. במקום לספק לגוף חומרים מזינים, הסוכר המעובד גורם לחסרים תזונתיים. הוא נכנס במהירות לזרם הדם וזורע הרס בגוף. הוא מזניק את רמות הסוכר בדם, מה שגורם לעצבנות, מתח והיפראקטיביות, ולאחר מכן מוביל לצניחה ברמת הסוכר בדם, מה שגורם לעייפות, לדיכאון ולתשישות.

הרבה מודעים לכך שצריכת סוכר גורמת לתנודות ברמות הסוכר בדם, אבל לא מודעים לתנודות הרגשיות שנלוות לתופעה הזו. אנו מרגישים שמחים ומלאי אנרגיה, ולאחר מכן, באופן פתאומי, מוצאים את עצמנו בנפילת אנרגיה.

הסוכר נחשב לחומר ממכר, ואפילו כמות קטנה גורמת להשתוקקות לעוד. הפסקה פתאומית של צריכת סוכר תגרום לתסמיני גמילה כמו כאבי ראש, תנודות במצבי רוח ועוד.

כיום, הסוכר מצוי ברוב המזונות, ומופיע כמרכיב סמוי במזון תחת שמות אחרים כמו סירופ תירס, דקסטרוז, מלטוז, גלוקוז, פרוקטוז. גם מזונות שנחשבים בריאים מכילים סוכר, כמו חטיפי בריאות, ירקות משומרים, רוטב עגבניות, דגני בוקר, חמאת בוטנים, לחם ועוד.

אחד הנתונים המדאיגים  הוא הקצב שבו מתגלים חולים חדשים בסוכרת. זה עצוב במיוחד לאור העובדה שניתן למנוע את המחלה באמצעות אכילת מזון בריא.

מבלי משים יצרנו לעצמנו מעגל קסמים מסוכן – אכילת סוכר, תחושת היי, ההתרסקות שבאה לאחר מכן והצורך בעוד סוכר שיתניע את המעגל החדש.

אם נאכל תפריט מאוזן, נספק לגוף מתיקות מתונה של ירקות ופירות, ולא נזדקק לכמויות סוכר כדי להעלות את רמת האנרגיה.

חלופות לסוכר: סילאן תמרים טבעי, דבש אמתי, מייפל ומולסה כולם ממתיקים טבעיים. עם זאת, הם לא מומלצים למי שכבר חולה בסוכרת. לחולי סוכרת מומלץ להשתמש בסטיביה אמיתית.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:ממתקיםסוכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה