חדשות בארץ

"עד להודעה חדשה": ישראל צמצמה את מרחב הדיג ברצועת עזה

ישראל הודיעה שוב על צמצום מרחב הדיג ברצועה, בעקבות המשך טרור הבלונים. בחודש שחלף מאז תום סבב הלחימה האחרון נרשמו עשרות שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני התבערה

(צילום: משה ברוכי, יערן קק"ל)(צילום: משה ברוכי, יערן קק"ל)
אא

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע אמש (שלישי) על צמצומו מחדש של מרחב הדיג ברצועת עזה. בהודעה שנמסרה מטעם המתאם נאמר כי "בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה ברצועת עזה לעבר שטח ישראל, צומצם הערב מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 6 מיילים ימיים עד להודעה חדשה".

בשבוע שעבר הודיעה ישראל על הרחבתו של מרחב הדיג ברצועת עזה ל- 15 מייל ימיים. העיתון הפלסטיני "אל-קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים, אף דיווח כי ישראל התירה – לראשונה מזה 12 שנים – להכניס לרצועה חומרים דו-שימושיים, שהכנסתם נאסרה עד כה מחשש שייעשה בהם שימוש לצורכי טרור. הצעד הישראלי בא במסגרת הבנות ההסדרה בין ישראל וחמאס, שסוכמו בתיווך מצרים והאו"ם.

החלטתה של ישראל ליישם את ההקלות לתושבי הרצועה עליהן סוכם התקבלה למרות שהפלסטינים לא הפסיקו את הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי עוטף עזה. בחודש שחלף מאז תום סבב הלחימה האחרון פרצו עשרות שריפות ברחבי העוטף. אתמול חולל טרור הבלונים 7 שריפות, בין היתר ביער כיסופים, ביער בארי וביער שוקדה. מדוברות כבאות והצלה נמסר כי על כל השריפות הושגה שליטה, וכי מחקירת השריפות שהן נגרמו מבלוני תבערה.

שריפה בבארי (צילום: גל בסמוט, רשות הטבע והגנים)

שריפה ביער בארי (צילום: משה ברוכי, יערן קק"ל)

תגיות:עוטף עזהרצועת עזהשריפהבלוני תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה