חדשות בארץ

אבו מאזן: עסקת המאה "תלך לגיהנום"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, דחה על הסף את הכינוס הכלכלי בבחריין עליו הכריזה ארצות הברית: "אנחנו לא זקוקים לאשליות של מיליארדים"

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס אמש (שני) – לראשונה בקולו – לכינוס הכלכלי שאמור להיערך בחודש הבא בבחריין, כשלב ראשון של השקת "עסקת המאה" – תוכנית השלום של הממשל האמריקני.

בנאום ברמאללה אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי "מי שרוצה לפתור את הסוגיה הפלסטינית צריך להתחיל בסוגיה המדינית, ולא למכור אשליות של מיליארדים. איננו תולים בהם תקוות ולא נסכים להם, מפני שסוגייתנו היא סוגיה מדינית".

"סוגייתנו מתקדמת צעד אחר צעד, ואנו נגיע למדינה הפלסטינית העצמאית שבירתה ירושלים", הוסיף אבו מאזן. "עסקת המאה, או עסקת הבושה, תלך לגיהנום, וכך גם התוכנית הכלכלית שפועלים לכנסה בחודש הבא כדי למכור לנו אשליות. אנחנו לא זקוקים לתמיכה שלהם, מפני שהודות למאמצים של בני עמנו הפלסטיני אנחנו מסוגלים לבנות מדינה מודרנית".

הבית הלבן ובחריין הכריזו בתחילת השבוע שעבר על כינוסה במנאמה של סדנת "שגשוג לשלום" ב- 25 וב- 26 ביוני, אליה יוזמנו שרי אוצר ממדינות המערב וממדינות האזור, כולל ישראל. סעודיה ואיחוד האמירויות קידמו בברכה את ההודעה על הסדנה הכלכלית והודיעו כי ישתתפו בה. בכירי הרשות הפלסטינית, לעומת זאת, הבהירו כי רמאללה לא תשלח נציגות מטעמה. בהודעה לתקשורת שהוציא מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, האחראי מטעם הרשות הפלסטינית על המשא ומתן, נאמר: "פלסטין לא תשתתף בפגישת מנאמה. זוהי עמדה פלסטינית קולקטיבית, מהנשיא מחמוד עבאס והוועד הפועל של אש"ף, עד לכל התנועות והפלגים הפלסטיניים הפוליטיים, הדמויות הלאומיות, המגזר הפרטי והחברה האזרחית".

"אנו חוזרים ומזכירים" – הוסיף עריקאת, בביקורת על מדינות ערב שצפויות להשתתף בוועידה – "כי לא הסמכנו אף אחד לשאת ולתת בשמנו. אלו המודאגים והרוצים לשרת את האינטרס של העם הפלסטיני צריכים לכבד עמדה קולקטיבית זו. הפוטנציאל הכלכלי המלא של פלסטין יכול להיות מושג אך ורק על ידי סיום הכיבוש הישראלי, וכיבוד החוק הבינלאומי והחלטות או"ם".

כאמור, הכינוס במנאמה ישיק בפועל את השלב הראשון ב"עסקת המאה". הממשל מתכוון להציג תחילה את החלק הכלכלי של התוכנית, בעוד החלק המדיני יפורסם בשלב מאוחר יותר. בוועידה הכלכלית ישתתפו אנשי עסקים ומשקיעים מרחבי העולם. הממשל האמריקני שואף לגייס את הקהילה הבינלאומית – ובתוכה את מדינות המפרץ – להשקעות כלכליות מסיביות בשטחים הפלסטיניים ביהודה, שומרון ועזה ובמדינות ערב השכנות – מצרים, ירדן ולבנון. על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", הסכום אותו מצפה הממשל להשיג הינו 68 מיליארד דולר.

תגיות:אבו מאזןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה