חדשות בארץ

הפלסטינים הודיעו רשמית: לא נשתתף בוועידה הכלכלית בבחריין

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר כי הסירוב הפלסטיני להשתתף בוועידה בבחריין הינו "עמדה קולקטיבית", ומתח ביקורת על מדינות ערב הצפויות להגיע למנאמה: "לא הסמכנו אף אחד לשאת ולתת בשמנו"

עריקאת, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)עריקאת, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

הרשות הפלסטינית הודיעה אמש (רביעי) באופן רשמי כי לא תשתתף בוועידה הכלכלית, שתיערך בחודש הבא במנאמה בירת בחריין.

בהודעה לתקשורת שהוציא מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, האחראי מטעם הרשות הפלסטינית על המשא ומתן, נאמר: "זו הודעה כי פלסטין לא תשתתף בפגישת מנאמה. זוהי עמדה פלסטינית קולקטיבית, מהנשיא מחמוד עבאס והוועד הפועל של אש"ף, עד לכל התנועות והפלגים הפלסטיניים הפוליטיים, הדמויות הלאומיות, המגזר הפרטי והחברה האזרחית".

"אנו חוזרים ומזכירים" – הוסיף עריקאת, בביקורת על מדינות ערב שצפויות להשתתף בוועידה – "כי לא הסמכנו אף אחד לשאת ולתת בשמנו. אלו המודאגים והרוצים לשרת את האינטרס של העם הפלסטיני צריכים לכבד עמדה קולקטיבית זו. הפוטנציאל הכלכלי המלא של פלסטין יכול להיות מושג אך ורק על ידי סיום הכיבוש הישראלי, וכיבוד החוק הבינלאומי והחלטות או"ם".

מוקדם יותר אתמול התייחס השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, לסירוב הפלסטיני להגיע לוועידה במנאמה. בדיון מיוחד במועצת הביטחון של האו"ם על המצב במזרח התיכון, אמר גרינבלט כי הוועידה נועדה לייצר "מסלול חלופי" שיביא את הפלסטינים ל"עתיד משגשג": "זו תהיה טעות עבור הפלסטינים לא להצטרף אלינו. אין להם מה להפסיד, ויש להם הרבה להרוויח אם אכן יצטרפו אלינו. אולם זו כמובן הבחירה שלהם".

כזכור, בהודעה משותפת, שפורסמה בתחילת השבוע על ידי הבית הלבן ובחריין, הוכרז על כינוסה במנאמה של סדנת "שגשוג לשלום" ב- 25 וב- 26 ביוני, אליה יוזמנו שרי אוצר ממדינות המערב וממדינות האזור, כולל ישראל. הכינוס במנאמה ישיק בפועל את השלב הראשון ב"עסקת המאה". בשלב זה הממשל מתכוון להציג את החלק הכלכלי של התוכנית, בעוד החלק המדיני יפורסם בשלב מאוחר יותר. בוועידה הכלכלית ישתתפו אנשי עסקים ומשקיעים מרחבי העולם. בכירים שונים של הרשות הפלסטינית מיהרו להודיע על סירובם של הפלסטינים להשתתף בכנס. השר הפלסטיני לפיתוח חברתי, אחמד מגד'לאני, אמר כי "כל פלסטיני שישתתף ייחשב למשתף פעולה עם האמריקנים וישראל". החמאס הודיע אף הוא על התנגדותו לוועידה, אותה הגדיר כ"צעד מעשי ראשון במסגרת 'עסקת המאה', שמטרתה לחסל את הסוגיה הפלסטינית". הוא קרא למדינות ערב שלא להשתתף בוועידה ולעמוד לצד העם הפלסטיני "בכל האמצעים והכלים" כדי להכשיל את "עסקת המאה".

בניגוד לעמדה הפלסטינית, סעודיה ואיחוד האמירויות היו הראשונות מבין מדינות ערב להודיע כי ייטלו חלק במפגש מנאמה. משרד החוץ באבו דאבי הודיע כי איחוד האמירויות מברכת על הכוונה האמריקנית לערוך את הסדנה, וכי היא תשתתף בה. סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית וא"ס מסרה כי שר הכלכלה והתכנון הסעודי, מוחמד בן מזיד א-תויג'רי, ייצג את הממלכה בוועידה. השתתפות זו, נאמר בידיעה, היא "המשך לעמדות הנחושות של הממלכה התומכות בעם הפלסטיני, כדי להשיג עבורו יציבות, פיתוח וחיים מכובדים, ולהגשים את תקוותיו ושאיפותיו, וכדי להביא לאזור ביטחון, יציבות ורווחה".

תגיות:ג'ייסון גרינבלטסאיב עריקאת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה