חדשות בארץ

האם רון קובי יודח בקרוב מתפקידו?

במכתב שנשלח ממשרד הפנים לראש עיריית טבריה, הובהר לו כי עליו לאשר במועצה את התקציב העירוני עד סוף החודש הבא, אחרת סמכויותיו צפויות לעבור לידי ועדה קרואה

רון קובי (צילום: פלאש 90)רון קובי (צילום: פלאש 90)
אא

"יום הדין הפוליטי" של רון קובי הולך ומתקרב. עברו כמעט 6 חודשים מאז נבחר לתפקיד ראש עיריית טבריה, והוא עדיין לא הצליח להעביר את תקציבה השנתי של העירייה. על פי החוק, התקציב צריך לקבל את אישור המועצה עד סוף החודש הבא. אלא שראש העיר הצליח מאז הבחירות לקומם את תושביה הדתיים של טבריה ואת כל מי שהשבת יקרה ללבו – לא רק בשל התבטאויותיו נגד תושביה החרדים של העיר אלא גם בגלל יוזמותיו לעידוד חילול השבת. הנציגים החרדיים והדתיים – יחד עם יוסי בן דוד, ראש העיר הקודם – מחזיקים ב- 8 מושבים מכלל 15 חברי מועצת העיר, המהווים גוש חוסם נגד קובי שאינו מאפשר לו להקים קואליציה ולאשר את התקציב.

במכתב שנשלח בשבוע שעבר לקובי על ידי בועז יוסף, הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים, הוזהר ראש העיר טבריה כי עליו לאשר את התקציב בהתאם ליעד שנקבע בחוק. "בהתאם לסעיף 206 לפקודת העיריות, המועד האחרון לאישור התקציב השנתי לרשות מקומית לשנת 2019 הוא יום א', 30.6.2019", נאמר בתחילת מכתבו של יוסף. "נכון להיום, טרם אושר התקציב ברשות, ובאם לא יאושר עד ליום 30.6.2019 – הרי שהמשרד ייאלץ לפעול על פי הוראות סעיף 206 לפקודת העיריות".

על פי הסעיף האמור, במקרה בו התקציב העירוני אינו מאושר – בסמכותו של שר הפנים להורות על סיום כהונת המועצה או על סיום כהונתם של המועצה וראש העיר גם יחד, ולמנות במקומם ועדה קרואה.

"אני פונה אליך לעשות כל מאמץ לאישור התקציב בכדי שלא נאלץ לנקוט בהליכים הקבועים בחוק –  האפשרות כי יוחלט לסיים את כהונת חברי המועצה ו/או ראש הרשות", כתב יוסף. הוא הבהיר כי "אין בכוונת המשרד לאשר הארכת מועד לאישור תקציב ברשות המקומית מעבר ליום 30.6.2019". הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים ציין אומנם כי עד ה- 23 ביוני יוכל קובי להגיש בקשה לקבלת ארכה להעברת התקציב: "במסגרת הבקשה יש לפרט את הסיבות לאי אישור התקציב במועצה. אולם יודגש ויובהר כי ארכה תינתן רק במקרים חריגים ביותר ולאור טיעונים כבדי משקל בלבד, וזאת משום שהיה מספיק זמן מתחילת השנה לאשר את התקציב".

כזכור, בישיבת מועצת העיר טבריה שנערכה בתחילת החודש שעבר כשל קובי בניסיונו להעביר את הצעת התקציב אותה הגיש. כאמור, מאזן הכוחות הנוכחי במועצה אינו מאפשר לו לאשר את התקציב, וניסיונותיו להעביר חברי אופוזיציה לצדו עלו עד כה בתוהו.

תגיות:טבריהרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה