חדשות יהדות

הרב דוד לאו לציבור: בגלל האירוויזיון – הוסיפו 20 דקות לשבת

הרב הראשי לישראל הביע את כאבו על חילול השבת ההמוני הצפוי להתרחש בתל אביב בשל ההכנות לתחרות האירוויזיון, וקרא להוסיף מחול על הקודש – 10 דקות בכניסת השבת ו- 10 דקות ביציאתה: "נייחל שבמהרה 'כולם ישבעו ויתענגו מטובך'"

הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, פנה בקריאה נרגשת לציבור להוסיף 20 דקות לקדושתה של השבת הקרובה, פרשת בהר, וזאת בשל חילול השבת ההמוני הצפוי בתל אביב במהלך ההכנות לתחרות האירוויזיון.

הרב לאו אמר את הדברים בשיעור שהעביר אמש (חמישי) בעיר מודיעין, בו דיבר בכאב על חילול השבת. הוא קרא להכניס את השבת 10 דקות מוקדם יותר, ולהוציאה באיחור של 10 דקות.

"בשבת הקרובה, לצערי, יהיה חילול שבת המוני", אמר הרב. "לצערי לא פעם ראשונה, אבל הפעם זה יהיה לעיני העולם כולו. אז אני חוזר ומבקש מכולם: עשר דקות לפני זמן הדלקת נרות – נא לקבל על עצמנו שבת. נא להדליק נרות מוקדם יותר, נא להקפיד על הדבר ולהיזהר שלא לעשות מלאכה החל מעשר דקות לפני הדלקת נרות. אני מאוד מבקש גם בצאת השבת לשמור על קדושת השבת ולהאריך אותה בעוד עשר דקות".

"יש לנו אפשרות של 'מעין עולם הבא יום שבת מנוחה', קצת קדושה, קצת ניתוק מטומאה ביום השבת. בואו ונאריך אותה עשר דקות לפני ועשר דקות אחרי, ונבוא ונבקש מהקב"ה שאנחנו בכל זאת 'עם מקדשי שביעי', ונייחל שאכן במהרה 'כולם ישבעו ויתענגו מטובך'", הוסיף הרב לאו.

נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, התייחס אתמול לחילול השבת הצפוי להתרחש בתל אביב וקרא להתחזק בשמירת השבת ולהקפיד על לימוד שתי הלכות על שולחן השבת. "השבת היא מקור הברכה לעם ישראל", אמר הרב, "וחס ושלום כשמחללים אותה – מחללים את המתנה שהשם נתן לנו. עלינו להתעורר כל אחד בביתו ולחזק את השבת וזה מה שיגן עלינו".

הרב חיים קנייבסקי הזהיר שלשום כי חילול השבת ההמוני מהווה "סכנה לכל היישוב בארץ ישראל", והורה להתכנס אמש בחצות (בין חמישי לשישי) בבתי הכנסת ברחבי הארץ לתפילת רבים. "עלינו לזעוק ולהריע, ולהתחנן לפני הקב"ה להגן עלינו מפני כבוד השבת המחוללת", כתב הרב במכתב מיוחד, "ושלא יפגע חס ושלום זעקת השבת לא בשומרי השבת בפרט, שהם רוב מנין ובנין יושבי ארץ הקודש, וגם לא תבוא רעה חס ושלום על כל היישוב בכלל, ועלינו לגלות דעתנו כי אין ידינו במעל הזה, ואנו מתנגדים לזה בכל דעתנו, ואנו חפצים בשבת, ומתענגים על מתנת השבת. ובזכות תפילותינו אשר יתקבלו בשערי שמים נזכה לברכות השבת כי היא מקור הברכה לחיים וברכה וכל טוב, וה' יערה רוח טהרה ממרום להשיב לב בנים על אבות, ואנו את שלנו נעשה, וה' הטוב ישקיף ממעון קדשו ויברך את עמו ישראל ואת הארץ אשר נתן לנו, וכי אשמרה שבת - קל ישמרנו".

תגיות:הרב דוד לאושבתאירוויזיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה