חדשות יהדות

"סכנה לכל תושבי ישראל": הרב קנייבסקי מזהיר מפני חילול השבת באירוויזיון

במכתב כואב וחסר תקדים באורכו, מתייחס הרב קנייבסקי לחילולי השבת ההמוניים הצפויים בשבת הקרובה בעקבות אירוע האירוויזיון, ומציין מה עלינו לעשות כדי למנוע את רוע הגזירה

  • י' אייר התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משדר מיוחד בערוץ ובאתר הידברות, הערב (חמישי) ב-21:00:

 
במוצאי השבת הקרובה ייערך האירוויזיון בתל אביב, ובעקבות כך צפויים חילולי שבת המוניים וכואבים מאוד. בשל כך, מזהיר הרב קנייבסקי כי מדובר ב"סכנה לכל היישוב בארץ ישראל", ומורה על תפילת רבים בחצות הלילה בליל שישי הקרוב, בכל בתי הכנסיות ברחבי הארץ. להוראה זו הצטרף גם הרב גרשון אדלשטיין.

הבוקר (רביעי) פורסם מכתבו של הרב קנייבסקי, תחת הכותרת "זעקת השבת". כך כותב הרב: "הנה קמו מרשיעי ברית לחלל את שבת קדשינו ותפארתנו בפרהסיא גדולה ביד רמה ה"י, גם כופין על שומרי שבת רבים לעבוד ביום השבת ואין אתנו כח לעמוד כנגדם ולהפר עצתם, והדבר הוא סכנה לכל הישוב כאן בארץ הקודש, כדאיתא בשבת קי"ט ב' מקראי דירמי' י"ז, ומה בידינו לעשות.

"אולם כוחנו בפה, אומנות אבותינו, ועלינו לזעוק ולהריע, ולהתחנן לפני הקב"ה להגן עלינו מפני כבוד השבת המחוללת, ושלא יפגע חס ושלום זעקת השבת לא בשומרי השבת בפרט, שהם רוב מנין ובנין יושבי ארה"ק, וגם לא תבוא רעה חס ושלום על כל הישוב בכלל, ועלינו לגלות דעתנו כי אין ידינו במעל הזה, ואנו מתנגדים לזה בכל דעתנו, ואנו חפצים בשבת, ומתענגים על מתנת השבת".

מוסיף הרב קנייבסקי ומצווה להתכנס בבתי הכנסיות בליל שישי בחצות הלילה (כלומר, ביום חמישי בלילה), שזו שעת התגברות הרחמים. "ולזאת נתכנס כולנו ברחבי ארץ הקודש בליל שישי פרשת בהר הבעל"ט בחצות הלילה, בשעת תגבורת הרחמים בבתי הכנסיות ובבתי המדרשות לתפילה ואמירת סליחות ולבקשת רחמים, ועל גבאי בתי הכנסת לפתוח שערי בתי הכנסת, והמון ישראל קדושים יתאספו להתחנן בסדר התפילה".

הרב קנייבסקי מפרט את סדר התפילה: "תהלים – פרקים: י"ג, כ', קכ"ג, ק"ל, קמ"ב. סליחות: 'אזכרה אלוקים ואהמיה', 'קל מלך', תקיעה בשופר תשר"ת 3 פעמים, ה' ה', קבלת עול מלכות שמים, 'שמע ישראל' פעם אחת, 'ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד' 3 פעמים, 'ה' הוא האלוקים' 7 פעמים, ו'מזמור שיר ליום השבת'".

"ובזכות תפילותינו אשר יתקבלו בשערי שמים נזכה לברכות השבת, כי היא מקור הברכה לחיים וברכה וכל טוב, וה' יערה רוח טהרה ממרום להשיב לב בנים על אבות, ואנו את שלנו נעשה, וה' הטוב ישקיף ממעון קדשו ויברך את עמו ישראל ואת הארץ אשר נתן לנו, וכי אשמרה שבת - קל ישמרנו", מסיים הרב קנייבסקי את מכתבו.

הרב גרשון אדלשטיין צירף למכתב זה את חתימתו, כשהוא מוסיף: "ראוי שכל אחד ואחד יתחזק בענייני שמירת שבת קודש, ודאי שזה ישפיע על כל הציבור שישמרו שבת קודש כראוי. ידוע לי מהחזון איש, שאמר שכאשר בני תורה מתחזקים בשמירת שבת קודש - זה משפיע על כל הציבור שישמרו שבת קודש כראוי".

מכתבו של הרב קנייבסקי:

 

תגיות:חילול שבתהרב חיים קנייבסקיאירוויזיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה