חדשות יהדות

בתגובה לאירוויזיון: הרב שלום כהן קורא להתחזק בשמירת השבת

נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, קורא להקפיד וללמוד שתי הלכות על שולחן השבת, כדי שנוכל לשמור את השבת כראוי: "בכך נשפיע על כלל ישראל בשמירת השבת"

  • י"א אייר התשע"ט
נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן (צילום: פלאש 90)נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, התייחס היום (חמישי) לחילול השבת ההמוני הצפוי להתרחש בשבת הקרובה בתל אביב, בשל תחרות האירוויזיון. בסיום השיעור אותו העביר, קרא הרב להתחזק בשמירת השבת, כדי להגן על עם ישראל.

"השבת היא מקור הברכה לעם ישראל", אמר הרב כהן, "וחס ושלום כשמחללים אותה מחללים את המתנה שהשם נתן לנו. עלינו להתעורר כל אחד בביתו ולחזק את השבת וזה מה שיגן עלינו".

הרב הוסיף כי כדי לחזק את שמירת השבת, על כל אחד להקפיד בביתו ללמוד שתי הלכות על שולחן השבת. "יש כל כך הרבה פרטים בדיני שבת. עלינו ללמוד ולשנן תמיד בכדי שאנחנו נשמור את השבת כראוי, ובכך נשפיע על כלל ישראל בשמירת השבת".

ארגון הידברות מתגייס הערב לעצרת חירום מיוחדת שתיערך בבית הכנסת הגדול בתל אביב, בהשתתפותם של הרב זמיר כהן ורבנים נוספים, שיישאו דברים על מעלת השבת. העצרת תועבר במשדר מיוחד, החל מהשעה 21:00, באתר ובערוץ הידברות. במהלך המשדר תתקיים תפילה וסדר סליחות, אותו יוביל הרב יצחק בצרי. במקום הוקם אולפן של ארגון הידברות, אליו ינהרו המוני בית ישראל, שיקבלו על עצמם קבלות של חיזוק לשמירת השבת.

כזכור, במכתב מיוחד שהוציא אתמול, הורה הרב חיים קנייבסקי להתכנס הלילה בחצות בכל בתי הכנסת ברחבי הארץ, לתפילת רבים. הרב הזהיר כי חילול השבת ההמוני מהווה "סכנה לכל היישוב כאן בארץ הקודש". הוא קרא "לזעוק ולהריע, ולהתחנן לפני הקב"ה להגן עלינו מפני כבוד השבת המחוללת, ושלא יפגע חס ושלום זעקת השבת לא בשומרי השבת בפרט... וגם לא תבוא רעה חס ושלום על כל היישוב בכלל".

"ובזכות תפילותינו אשר יתקבלו בשערי שמים נזכה לברכות השבת, כי היא מקור הברכה לחיים וברכה וכל טוב, וה' יערה רוח טהרה ממרום להשיב לב בנים על אבות, ואנו את שלנו נעשה, וה' הטוב ישקיף ממעון קדשו ויברך את עמו ישראל ואת הארץ אשר נתן לנו, וכי אשמרה שבת – קל ישמרנו", חתם הרב קנייבסקי את מכתבו.

תגיות:הרב חיים קנייבסקיהרב שלום כהןאירוויזיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה