חדשות בעולם

המנהיג העליון של איראן: "לא תהיה שום מלחמה"

בצל המתיחות הגוברת בין וושינגטון לטהראן, המנהיג העליון של איראן, חמינאי, מתנער מהצהרות המלחמה של בכירי ממשלו ומבהיר: "איראן בחרה בדרך ההתנהגות"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

בניגוד לדיווחים כי איראן נערכת למלחמה עם ארצות הברית, הערב (שלישי) הצהיר המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כי "לא תהיה שום מלחמה". בהצהרתו, שהובאה ברשת הטלוויזיה הממלכתית בטהראן, חמינאי הבהיר כי ארצו לא מעוניינת להיכנס למשא ומתן עם הממשל האמריקני בנוגע להסכם גרעין חדש.

לצד ההצהרה המתונה, חמינאי הדגיש כי איראן "בחרה בדרך ההתנגדות", כשמוקדם יותר, בפגישה עם מפקדי הכוחות המזוינים ובכירים במשטר, הכריז כי "הבחירה היחידה של העם שלנו היא התגוננות מפני 'השטן הגדול'".

גם בזירה האמריקנית טרחו להוריד את גובה הלהבות כאשר מוקדם יותר היום הכחיש נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, את הדיווח ב'ניו יורק טיימס' שבו נטען כי שר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, הציג תכנית צבאית שכוללת שיגור של 120 אלף חיילים למזרח התיכון. טראמפ הכחיש זאת נחרצות ואמר כי הוא "חושב שזה פייק-ניוז". לדבריו, "אני מוכן לעשות זאת, אבל לא תיכננו את זה", הבהיר טראמפ והוסיף: "אם היינו מתכננים דבר כזה, היינו שולחים הרבה יותר חיילים מהמספר שפורסם".

חרף ההצהרה המרגיעה מכיוונה של איראן, בכירי ממשלו של חמינאי המשיכו ללבות את האש. "רצית הסכם גרעין טוב יותר? נראה שתקבל מלחמה במקום", כתב הסאמדין אשנה, יועצו הקרוב של נשיא איראן, חסן רוחאני. "זה מה שקורה כשאתה מקשיב לאיש עם השפם (בולטון). בהצלחה בשנת 2020!", הוסיף הבכיר כשהוא לועג ליועץ לביטחון לאומי האמריקני.

גם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, ממשיך ללבות את האש כאשר הוא מאשים את ממשלת ישראל באחריות למעשה החבלה באוניות הנפט במפרץ הפרסי. "בראיונות באפריל ניבאתי 'תאונות' - לא בגלל שאני גאון אלא משום שצוות B (נתניהו ואנשיו), בחוצפתו, פועל על פי התסריט של בולטון (היועץ לביטחון לאומי בארה"ב)", טען זריף בחשבון הטוויטר שלו, לא לפני שהוסיף כי "אחרי הכול, מחצית מצוות B היה שותף למלחמה ההרסנית בעיראק".

תגיות:עלי חמינאידונלד טראמפאיראןֿ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה