חדשות בעולם

תופי מלחמה: פיצוצים מסתוריים במצרי הורמוז

בעקבות שיגור נושאת המטוסים האמריקנית למזרח התיכון, באיראן, כך על פי הדיווחים, החלו לנקוט בפעולות קונקרטיות כדי להרתיע את ארצות הברית מלהסתובב ליד ארצה

מצר הורמוז (צילום: שאטרסטוק)מצר הורמוז (צילום: שאטרסטוק)
אא

ארבעה ספינות מסחר נפגעו בשורה של פיצוצים מסתוריים במים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות במפרץ הפרסי – כך מסר אתמול (ראשון) משרד החוץ של איחוד האמירויות. בהודעה הובהר כי לא היו נפגעים בנפש.

"החבלה בכלי השיט המסחריים והאיומים על חייהם של חברי צוות הם התפתחות מסוכנת", אמרו במשרד החוץ בהתייחס לתקרית שארעה בסמוך למצרי הורמוז הידועה בשל היותה מסדרון בינלאומי שדרכה מועברים נפט וגז לכל העולם.

בעוד ההתייחסות הרשמית לאירוע מוגדרת כאירוע חבלה, לא ניתנה כל התייחסות באשר לזהות הגורמים שעשויים להיות אחראים למתקפה זו. בנוסף, בהודעה לא פורט מה עלה בגורל הספינות ובאילו ספינות מדובר, כמו גם באיזו עוצמה היו הפיצוצים. 

עם זאת, בדיווחים בתקשורת הזרה הופנה אצבע מאשימה לאיראן שבאחרונה נלחצת אל הקיר כאשר בשבוע שעבר הודיעו בממשל האמריקני על שיגור נושאת מטוסים וכוח ימי מורחב למפרץ הפרסי – עובדה שככל הנראה תרמה לעוצמת התוקפנות של ממשלת איראן. ואם לא די בכך, לדברי ראש הוועדה לביטחון לאומי של איראן, הפיצוצים מלמדים על חוסר הביטחון של מדינות המפרץ. "הפיצוצים הראו שהביטחון בחלק הדרומי של המפרץ הפרסי הוא כמו זכוכית", אמר.

משרד החוץ של בחריין גינה את תקיפת ארבע ספינות המסחר ואמר כי "פעולות אלו מאיימות על ביטחון התעבורה הימית. אנו מבקשים מהקהילה הבינלאומית למלא את אחריותה בהבטחת שלום התעבורה הימית". 

לדברי עיתונאי בכיר בנסיכות דובאי, "הידיים הן ידי שליחי איראן".  לטענתו, הגורמים שאחראים על המתקפה הם שליחים חשאיים של משמרות המהפכה של איראן, או בלוחמים מטעם החות׳ים בתימן ששוגרו על ידי ממשלת איראן.  

על רקע זה הזהירו בכירי ממשל איראן כי הם "מסוגלים לתקוף את חיילי הצבא בעיראק, בתימן, בנסיכויות ובכל מקום שמגיע למרחק מאות קילומטרים". מוקדם יותר הזהיר מפקד זרוע האוויר של משמרות המהפכה, עלי חגיזאדה, כי "אם האמריקאים יתחילו, נחטיף להם בגדול, וטראמפ יינזק על החוצפה שלו". חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, טען אתמול כי האמריקאים "לא באמת מתכוונים למלחמה, אלא רק ללוחמה פסיכולוגית".

למעשה, אזור המפרץ הפרסי בכלל ומצרי הורמוז בפרט מהווים מוקד מתיחות ותשומת לב רבה מצד מדינות העולם מאז תחילת המאבק הבינלאומי נגד הטרור, שעלה לראש סדר היום לאחר פיגוע 11 בספטמבר. כדי לשמור על היציבות באזור, הממשל האמריקני מרכז את כלל כוחותיו הימיים, יבשתיים ואוויריים באזור מפרץ עדן כשהוא מנטר את פעילות איראן באזור. 

תגיות:מצרי הורמוזֿאיראןאיחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה