חדשות יהדות

הרב שמואל אליהו ללינור אברג’יל: קידשת שם שמים ברבים

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, חיזק את ידיה של אברג'יל, שהותקפה בבוטות בשל כיסוי הראש שחבשה בטקס הדלקת המשואות: "אמרתי לה שנפלה זכות גדולה בחלקה להביא כבוד לה' יתברך מול כל עם ישראל"

הרב שמואל אליהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרב שמואל אליהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, הגיב אתמול (שישי) על המתקפה נגד לינור אברג'יל, בעקבות כיסוי הראש שחבשה לראשה בטקס הדלקת המשואות ביום רביעי, אותו הנחתה.

"התקשרתי היום ללינור אברג'יל", סיפר הרב, "ואמרתי לה שנפלה זכות גדולה בחלקה להביא כבוד לה' יתברך מול כל עם ישראל. להביא כבוד לנשים שמכסות יום יום את ראשן. לחזק אלפי אלפי נשים שקיבלו ממנה כוח ללכת בצניעות. שקיבלו ממנה כוח ללכת עם האמת והאמונה שלהן".

הרב אליהו ציין בדבריו נשים נוספות, שהיו בין מדליקי המשואות, ועשו זאת כשכיסוי ראש לראשן: רחל פרנקל, איריס יפרח ובת גלים שער – האימהות של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בשנת 2014 על ידי מחבלי חמאס – ומארי נחמיאס בת ה- 92, ילידת תוניס ששרדה את רדיפות הנאצים בשואה, עלתה לארץ ובמהלך עשרות שנים שימשה אם אומנה ל- 52 ילדים. "אמרתי לה שהסיפור שלה מתחבר כל כך חזק לתפילה של גברת מארי נחמיאס, ולשלוש האימהות. חמש נשים עם כיסוי ראש שעשו בערב אחד כל כך מיוחד קידוש השם מול אלפי רבבות ישראל. חיזקו את הערכים, את האמת ואת האמונה".

"עוד אמרתי לה שלא צריך להתחשב בכל אלה שכותבים נגדה. אלה אנשים שנכשלו בהתמודדות עם האמת, שלא מצליחים לחיות חיים נקיים וישרים. לא כועסים עליהם. פשוט מתפללים עליהם שיזכו גם הם לחיות חיים נכונים. חיים עם ה' יתברך".

הרב הוסיף כי את השיחה עם אברג'יל ערך מביתו של אביו, מרן הרב מרדכי אליהו זצוק"ל: "מכוחו ברכתי אותה שתמשיך לקדש שם שמים ברבים. שתמשיך לחזק לבבות של עם ישראל. ברכתי אותה גם בבית מלא ילדים שיביאו אור וברכה לעולם. אני קורא לכולם להצטרף לברכה הזאת".

כזכור, השופט בדימוס עודד אליגון תקף בבוטות את אברג'יל על השתתפותה בטקס הדלקת המשואות, וכינה את כיסוי הראש שלה "תרבוש רב קומות". למרבה הבושה, היו אנשים נוספים ברשתות החברתיות שתקפו אותה על כך ויצאו נגד הבחירה בה לתפקיד המנחה, תוך כדי שהם חושפים את חוסר סובלנותם לאחר ואת עמדותיהם האנטי-דתיות, האנטי-מזרחיות והשוביניסטיות. מנגד, המתקפות על אברג'יל הביאו לגל נגדי של הבעת תמיכה גורפת בה. כך, לדוגמה, חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) הודיעה כי מתוך הזדהות עם אברג'יל היא תעטה על עצמה כיסוי ראש בשבוע הקרוב. שרת התרבות מירי רגב הגיבה אף היא בתקיפות על הביקורת נגד אברג'יל ועל הביקורת נגדה, על שבחרה בה לתפקיד מנחת הטקס: "לינור, השביס שלך הוא כתר המורשת על ראשך ועל ראשנו. את מייצגת את הטוב והיפה בחברה שלנו ואני פשוט גאה בבחירה בך. צר לי על כאלה שמדברים גבוהה גבוהה על קבלת האחר, אך בפועל כל שהם חפצים הוא לשמר את האליטות, אליהן הם משתייכים, ובכך להמשיך ולפלג את העם שלנו".

"לא הסתדר לי הקונפסט של 'לאכול-לישון-למות", לחצו כאן וקראו איך לינור אברג'יל עשתה תשובה.

תגיות:לינור אברג'יליום העצמאותהרב שמואל אליהוטקס המשואות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה