חדשות בארץ

עליית מדרגה: ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על איראן

בעקבות ההודעה האיראנית על נסיגה חלקית מהתחייבותה בהסכם הגרעין, בממשל האמריקני עלו שלב כשהעיצומים החדשים עשויים לנגוס קשות בכלכלה המעורערת של איראן המסתמכת גם מייצוא מתכות

טראמפ בבית הלבן (צילום: שאטרסטוק)טראמפ בבית הלבן (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם הערב (רביעי) על צו המטיל סנקציות חדשות על איראן, זאת בעקבות הודעת איראן כי היא מפחיתה משמעותית את התחייבותה להסכם הגרעין. "איראן יכולה לצפות לצעדים נוספים כל עוד היא לא משנה באופן ניכר את התנהלותה", הצהיר טראמפ בעת שחתם על צו נשיאותי המטיל סנקציות על ייצוא מתכות, המהוות כיום כ-10% מרווחי הייצוא של הרפובליקה האסלאמית.

בעת החתימה אמר טראמפ כי הצו שעליו חתם "מעביר מסר לשאר העמים ולפיו לא תתקבל יותר הכנסת פלדה ושאר מתכות אירניות לנמליהם". עם זאת הבהיר כי הוא הממשל פתוח לשיחות משא ומתן עם איראן. "אני מקווה שאוכל להיפגש בעתיד עם מנהיגי איראן כדי למצוא פתרון", אמר.

לפי הודעת משרד האוצר האמריקני, בכדי להקל את היציאה של החברות הזרות, יינתן חלון זמן של 90 יום עד שהסנקציות ייכנסו לתוקפן. כמו כל הסנקציות, גם סנקציות אלה כוללות הטלת עיצומים על כלל הגופים והחברות שיסחרו עם איראן בתחומי הברזל, פלדה, אלומיניום והבדיל.

בתוך כך, אתמול דווח ב-CNN בשמם של גורמי ממשל כי בידי ארצות הברית מידע מודיעיני המוכיח כי איראן מעבירה למפרץ הפרסי ספינות עם טילים בליסטיים לטווח קצר. לפי אותם גורמים, זו הסיבה המרכזית שהביאה את הממשל האמריקני להודיע על שיגורה של נושאת המטוסים למזרח התיכון, ביחד עם מפציצים קטלניים מסוג B-52.

לדברי קפטן ביל אורבן, דובר הפיקוד המרכזי של הצבא האמריקני, יש "סימנים שהכוחות האיראניים והשלוחות שלהם מתכוננים למתקפה אפשרית נגד הכוחות האמריקניים באזור". אורבן הבהיר כי "לא ברור אם איראן יכולה לשגר את הטילים מהספינות, או אם היא תעביר אותם לשימוש הכוחות האיראניים ביבשה".

מוקדם יותר היום תקף שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, את הודעת וושינגטון על שיגור נושאת מטוסים למזרח התיכון, וקרא לה שלא להגביר את נוכחותה הצבאית באזור. "על ארה"ב להתרכז בדמוקרטיה, ולא לאיים על מדינות אחרות", אמר לברוב, והוסיף כי "קריאותיה של ארה"ב להגביל את ההשפעה האיראנית באזור הן לא מציאותיות וחסרות סיכוי". גם בקרמלין הפנו אצבע מאשימה לממשל טראמפ שגרם, לטענתם, למצב זה.  "הנסיגה של איראן מהבנות הסכם הגרעין הן תוצאה של הפרובוקציות האמריקניות והלחץ הקיצוני על המשטר בטהרן", נמסר.

תגיות:הסכם הגרעיןדונלד טראמפאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה