חדשות בארץ

"ללא תנאים מוקדמים": אבו מאזן מוכן לפגוש את נתניהו – בחסות רוסיה

בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", אמר שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ריאד אל-מאלכי, כי יו"ר הרשות יהיה מוכן לשבת ולדבר עם ראש הממשלה נתניהו "כל עוד ההזמנה באה מהנשיא פוטין, וכל עוד הוא המארח"

אבו מאזן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אבו מאזן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מוכן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו "ללא תנאים מוקדמים". כך אמר אתמול (שני) שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק". עם זאת, הציב אל-מאלכי בדבריו תנאי, לפיו על הפגישה להיערך בחסות רוסית: "חזרנו והבענו בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את נכונותנו ורצוננו, כי בכל עת שיחשוב שישנה נכונות מן הצד הישראלי – אנחנו נהיה יותר מנכונים לבוא ולשבת ולדבר עם נתניהו בנוכחות פוטין. אנחנו מוכנים לדבר עם הישראלים ללא תנאים, כל עוד ההזמנה באה מהנשיא פוטין, וכל עוד הוא המארח".

בהתייחסו להצהרותיו של נתניהו במערכת הבחירות על כוונתו לקדם בקדנציה הבאה את החלת הריבונות על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון, אמר אל-מאלכי כי התגובה על כך אינה צריכה לבוא אך ורק מהפלסטינים: "התשובה צריכה להיות קולקטיבית – מהקהילה הבינלאומית".

על רקע הדיווח ב"וושינגטון פוסט", לפיו "עסקת המאה" – תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ – לא תכלול את הקמתה של מדינה פלסטינית, הבהיר אל-מאלכי כי הפלסטינים ידחו כל הצעה להסדר ש"אינה מכירה בפלסטין כמדינה עצמאית".

הידיעה שפורסמה בעיתון האמריקני מצטרפת להדלפות שהתפרסמו בחודשים האחרונים על פרטי התוכנית מבלי שזכו לאישור רשמי מצד גורמים בממשל. צוות השלום של הבית הלבן, הכולל את ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של טראמפ, ואת שליחו המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, מקפיד לשמור את קלפיו 'צמוד לחזה'. לפני כחודשיים דיווחה רשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז" כי הממשל השלים את גיבוש התוכנית. הדיווח, שהסתמך על שני פקידי ממשל בכירים, טען כי הנוסח המלא של "עסקת המאה" כולל בין 175 ל- 200 עמודים, וכי פחות מ- 5 אנשים נחשפו למסמך במלואו. הנשיא דונלד טראמפ תודרך מספר פעמים על פרטי התוכנית על ידי קושנר, גרינבלט ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. בכיר בממשל מסר כי טראמפ "מרוצה מהפרמטרים של העסקה".

בראיון שהעניק קושנר באותו חודש לרשת סקיי ניוז בערבית, הוא לא חשף פרטים על תוכנית השלום, אך הדגיש את הקשר שהיא עושה בין המישורים המדיני והכלכלי. לדבריו, הפחתת המתח בין הפלסטינים והישראלים "תשפר את הזדמנויות הכלכלה הפלסטינית שהיו מוגבלות בהיעדר שלום", וכי ההשפעה הכלכלית לא תהיה מוגבלת אך ורק לישראלים ולפלסטינים אלא תחול על האזור כולו. קושנר הוסיף כי התוכנית מנסה לנסח "פתרונות מעשיים וצודקים" לסוגיות השונות העומדות במרכז הסכסוך, תוך התאמתם של פתרונות אלו למציאות של 2019. הוא הבהיר כי "התוכנית המדינית מפורטת מאוד ומתמקדת בשרטוט הגבולות ובפתרון סוגיות הליבה". הבכיר האמריקני הביע את תקוותו כי תוקם ממשלה פלסטינית אחת שתחבר את יהודה ושומרון לרצועת עזה: "יש הפרדה גאוגרפית בין הגדה המערבית ורצועת עזה, אבל אנו רוצים לראות אותן מאוחדות תחת הנהגה אחת. הפלסטינים רוצים ממשלה לא מושחתת שדואגת לאינטרסים שלהם".

תגיות:רוסיהאבו מאזןולדימיר פוטיןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה