חדשות בארץ

דיווח בארצות הברית: הושלמה הכנת תוכנית השלום של הממשל

מקורות בכירים בממשל מסרו לרשת "פוקס ניוז" כי הנשיא טראמפ תודרך בפרטי התוכנית והוא "מרוצה מהפרמטרים של העסקה"

טראמפ (קרדיט: שאטרסטוק)טראמפ (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הממשל האמריקני השלים את גיבושה של תוכנית השלום שלו למזרח התיכון, המכונה "עסקת המאה". כך דיווחה הלילה רשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז".

על פי הדיווח, המסתמך על שני פקידי ממשל בכירים, הנוסח המלא של "עסקת המאה" כולל בין 175 ל- 200 עמודים, ופחות מ- 5 אנשים נחשפו למסמך במלואו. הנשיא דונלד טראמפ תודרך מספר פעמים על פרטי התוכנית. את התדרוכים לנשיא העבירו חתנו ויועצו ג'ארד קושנר, השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. בכיר בממשל מסר כי טראמפ "מרוצה מהפרמטרים של העסקה".

למרות שכאמור התוכנית מוכנה להצגה בפני הצדדים הנוגעים בדבר, לדברי המקורות הממשליים לא סביר שהיא תתפרסם לפני ה- 9 באפריל, מועד קיומן של הבחירות בישראל. "אנחנו לא עומדים לעשות משהו שיאיים על ביטחונה של ישראל", אמר פקיד בכיר בממשל.

קושנר יגיע השבוע לפולין, להשתתף בוועידה שתיערך בוורשה לדון בסוגיות האזוריות של המזרח התיכון, ובכללן המשא ומתן לשלום בין ישראל והפלסטינים. לדברי בכירים בממשל, חתנו של הנשיא ינצל את ההזדמנות של פגישותיו בוורשה כדי להזכיר לשותפותיה של ארצות הברית במזרח התיכון כי שלום בין ישראל לפלסטינים יוכל לסייע בחיזוק המאמצים האמריקניים לבלום את שאיפותיה החתרניות של איראן באזור כולו.

בסוף החודש אמור קושנר להגיע, יחד עם גרינבלט, לביקור בחמש מדינות במפרץ, על מנת לדון עם מנהיגיהן בפרטיה של "עסקת המאה" ולהשיג את תמיכתם בתוכנית השלום האמריקנית. לדברי פקידים בממשל, טראמפ מקווה שניתן יהיה לקדם את התוכנית.

תגיות:דונלד טראמפג'ארד קושנרעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה