חדשות בארץ

"נמליץ על גנץ לראשות הממשלה": ריבלין יחל מחר בהתייעצויות

ריבלין יחל מחר במסע התייעצויות פוליטיות במטרה להכריז על הפוליטיקאי שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. חודש בדיוק לאחר מכן כבר יהיה התאריך האחרון של אותו פוליטיקאי, להרכיב את הממשלה הבאה

נשיא המדינה, רובי ריבלין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נשיא המדינה, רובי ריבלין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

נציגי הסיעות הפוליטיות יגיעו מחר (שני) למשכן הנשיא בירושלים ויחלו בסבב התייעצויות עם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, במטרה לבחור את המועמד הראוי להרכבת הממשלה הבאה – ממשלת ישראל ה-35.

על פי לוח השמנים שפרסמה לשכת הנשיא, כבר מחר יגיעו נציגי מפלגת כחול לבן, שם יצהירו בפני נשיא המדינה כי הם ממליצים על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כמועמד לראשות הממשלה. הרשימה שלחה את צמרת המפלגה, בהם, גבי אשכנזי אורנה ברביבאי, רם בן ברק, צבי האוזר, אבי ניסנקורן, אורלי פרומן, ועומר ינקלביץ'.

"נמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה", חידדו במפלגה. "למעלה ממיליון אנשים בחרו בנו כדי להוביל ולהחליף את השלטון. נכבד את החלטת הנשיא ואנחנו מודים לו על ההזמנה להתייעצות".

גם מקומם של נציגי הליכוד לא נעדר מהרשימה, כשמחר יתייצבו גם הם במשכן נשיאי ישראל שבשכונת טלביה הירושלמית. לעומת כחול לבן ששיגרה נבחרת גדולה, בליכוד הסתפקו בשלושה נציגים: יריב לוין, דוד ביטן ומירי רגב. גם נציגי ש"ס ויהדות התורה יגיעו מחר כשאליהם נלווים נציגי חד"ש-תע"ל.

לוח הזמנים המתוכנן ליום שני

09:15 : הגעת נציגי סיעת הליכוד להיוועצות במשכן הנשיא.
10:00 : הגעת נציגי סיעת כחול לבן להיוועצות במשכן הנשיא.
10:45: הגעת נציגי סיעת ש"ס להיוועצות במשכן הנשיא.
11:30 : הגעת נציגי סיעת יהדות התורה להיוועצות במשכן הנשיא.
12:15 : הגעת נציגי סיעת חד"ש-תע"ל להיוועצות במשכן הנשיא.

לוח הזמנים המתוכנן ליום שלישי

 :09:15 הגעת נציגי סיעת העבודה להיוועצות במשכן הנשיא.
10:00 : הגעת נציגי סיעת ישראל ביתנו להיוועצות במשכן הנשיא.
10:45 : הגעת נציגי סיעת איחוד הימין להיוועצות במשכן הנשיא.
11:30 : הגעת נציגי סיעת מרצ להיוועצות במשכן הנשיא.
12:15 : הגעת נציגי סיעת כולנו להיוועצות במשכן הנשיא.
13:00 : הגעת נציגי סיעת רע"מ-בל"ד להיוועצות במשכן הנשיא.

לראשונה בהיסטוריה הנשיאותית של ישראל, הנחה ריבלין כי ההתייעצויות ישודרו בשידור חי, זאת מתוך מטרה לקדם שקיפות מול האזרחים.

על פי הפרוטוקול, מיום רביעי, לאחר שוועדת הבחירות המרכזית תעביר את התוצאות הסופיות לנשיא המדינה, יינתן לנשיא שבוע ימים להחליט בידי מי תוטל מלאכת הרכבת הממשלה.

חודש לאחר תחילת ההתייעצויות של הנשיא, 15 במאי, יהיה היום האחרון לגיבוש קואליציה בידי הפוליטיקאי הנבחר. אם המועמד לא יצליח במשימתו, הוא רשאי לבקש מהנשיא, ואף לקבל, ארכה של 14 ימים נוספים.

למרות שטרם החלו הדיבורים הרשמיים על כך, המשא ומתן הקואליציוני כבר החל. במהלך השבוע האחרון דווח כי בכולנו מגששים את דרכם פנימה למפלגת הבית של היו"ר כחלון – מפלגת הליכוד.  גם יו"ר ישראל ביתנו שמבקר כעת בווינה, מהווה מקור לדאגה במפלגת השלטון על רקע הדיווחים כי גם יאיר לפיד מתארח בעיר וכי יש חשש כי בין השניים מתנהלים מגעים בלתי-קונבנציונליים לאיחוד. יו"ר ישראל ביתנו שלח את מספר 2 שלו, חבר הכנסת עודד פורר, להבהיר שלא מתקיימת פגישה שכזאת, וכי ליברמן אינו דורש לעצמו את תיק האוצר, ובנוסף הוא לא מקדם את הקמתה של ממשלת אחדות עם בני גנץ.

כך או כך, בסופו של תהליך צפוי כי כל המפלגות הימניות ימליצו בפני הנשיא על נתניהו כראש ממשלה. עם זאת, עו"ד שחר בן מאיר, טוען כי הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו תהיה "בלתי סבירה באופן קיצוני", וכי היא תחרוג מאמות המידה של בג"ץ, ובנוסף תחטא לתכלית מוסד הנשיאות, כנאמנו של הציבור. העתירה, שנוסחה והוגשה כעתירה בג"צית, תעבור לידיו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולא מן הנמנע כי היא תגיע גם לידיו של בג"צ – אשר לאוזניו כיוון עו"ד בן מאיר. יש לזכור כי לאור החוק שמעניק לנשיא "שיקול דעת מלא", לא בטוח כי בג"צ יהיה מוכן להתערב בכך.

תגיות:רובי ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה