חדשות בארץ

דיווח: נפרץ הטלפון הסלולרי של גדעון סער

השר לשעבר ומועמד מספר 5 ברשימת הליכוד לכנסת גילה לפני כחודשיים כי מכשירו הסלולרי נפרץ. הפריצה התרחשה בתקופה בה סער היה אדם פרטי

סער (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)סער (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

גורמים בלתי ידועים פרצו לטלפון הסלולרי של השר לשעבר גדעון סער. כך דיווח אמש (ראשון) אורן אהרוני בכאן חדשות.

על פי הדיווח, סער – כיום מועמד מספר 5 ברשימת הליכוד לכנסת – גילה את הפריצה לפני כחודשיים, מספר ימים לפני שהתמודד בבחירות המקדימות במפלגתו. לא ברור מי עומד מאחורי הפריצה ומתי היא אירעה במדויק, אך כאמור היא בוצעה בזמן בו סער היה עדיין אדם פרטי. 

בשבוע שעבר נחשף בכאן חדשות כי השב"כ הזהיר את שרת המשפטים איילת שקד כי התבצע ניסיון לפרוץ למכשיר הנייד שלה. שקד הוזהרה כי עליה לנקוט באמצעי זהירות מחשש שהמכשיר שלה עדיין נתון למעקב.

הידיעות על הפריצות למכשיריהם של סער ושקד מצטרפות לדיווח על הפריצה למכשיר של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, ולחשיפה בחודש שעבר כי איראן פרצה למכשיר הסלולרי של יו"ר כחול לבן, בני גנץ. על פי ידיעה זו, שני בכירי שב"כ נפגשו עם גנץ בתקופה בה החל את דרכו הפוליטית ויידעו אותו כי הסלולרי שלו נפרץ על ידי האיראנים באמצעות מתקפת סייבר, וכך הם הצליחו להשיג את הפרטים האישיים והתכתובות השונות - פרטיות ומקצועיות - שהיו על המכשיר. אנשי השב"כ הזהירו אותו כי כל פרט מידע שהיה על הטלפון הסלולרי עלול להיחשף בעתיד אם וכאשר יתמנה לתפקיד בכיר.

הפריצה לטלפון של גנץ הפכה למקור לחילופי האשמות בין מפלגות כחול לבן והליכוד. בכחול לבן האשימו כי ההדלפה על הפריצה יצאה מראש הממשלה בנימין נתניהו וסביבתו וביקשו מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לחקור את הנושא. בלשכת ראש הממשלה דחו את הטענות על הסף, וגם עמית סגל – עיתונאי חדשות 12 שפרסם את הידיעה – הבהיר כי לא קיבל את ההדלפה מנתניהו או ממקורביו. נתניהו מצידו יצא נגד "ההתקפות הפרועות של גנץ ולפיד", כהגדרתו, נגד המוסד, השב"כ ונגדו באופן אישי, וקרא לשניים להותיר את השב"כ והמוסד מחוץ לפוליטיקה.

תגיות:גדעון סערשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה