חדשות בארץ

דיווח: איראן פרצה לטלפון הסלולרי של גנץ

בחדשות 12 חשפו כי שירותי המודיעין של איראן הצליחו להשיג פרטים אישיים ותכתובות שונות של גנץ מתוך הטלפון הסלולרי שלו. בכחול לבן הגיבו כי עיתוי פרסומו של האירוע, שהתרחש כ- 4 שנים לאחר סיום תפקידו של גנץ כרמטכ"ל, "מעלה תהיות רבות"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

שירותי המודיעין של איראן הצליחו לפרוץ לטלפון סלולרי של יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, ולהוריד ממנו את כל תכולתו. כך חשף הערב (חמישי) עמית סגל בחדשות 12.

על פי הדיווח, שני בכירי שב"כ נפגשו לפני כחמישה שבועות עם גנץ ויידעו אותו כי הסלולרי שלו נפרץ על ידי האיראנים באמצעות מתקפת סייבר, וכך הם הצליחו להשיג את הפרטים האישיים והתכתובות השונות - פרטיות ומקצועיות - שהיו על המכשיר.

פגישתם של אנשי השב"כ עם גנץ התקיימה בתקופה בה החל את דרכו הפוליטית. הם הזהירו אותו כי כל פרט מידע שהיה על הטלפון הסלולרי עלול להיחשף בעתיד אם וכאשר יתמנה לתפקיד בכיר.

בשב"כ סירבו להתייחס לידיעה, שמטבע הדברים עברה אישור של הצנזורה טרם פרסומה.

בכחול לבן הגיבו כי אינם מגיבים ל"סוגיות המצויות בליבת בטחון המדינה". עם זאת הם הוסיפו כי "האירוע המדובר התקיים כ- 4 שנים לאחר סיום כהונת הרמטכ"ל גנץ ומעלה תהיות רבות על תזמון פרסומו כעת".

הידיעה הדרמטית זכתה לתגובות מיידיות ברשת מצדם של גולשי הימין, חלקן לועגות וחלקן תוקפות. מעברה השמאלי של המפה הפוליטית מיהר להגיב ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מינסיון אישי, לא להתרגש: * אין במכשיר דבר רגיש לבטחון המדינה. פריצה איראנית? לא בטוח. סביר יותר - פישינג רגיל ממאגר של מיליוני שמות. משוכנע ששב״כ אינו מאחורי ההדלפה. אך עליהם לעדכן במידע את הממונים עליהם. כל אזרח יעריך - מי הדליף ולמה הדליף".

תגיות:איראןבני גנץהשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה