חדשות בארץ

עמית סגל: ההדלפה על הפריצה האיראנית לסלולרי של גנץ – לא מנתניהו

העיתונאי, שחשף כי שירותי המודיעין של איראן הצליחו לפרוץ לטלפון הסלולרי של יו"ר כחול לבן, דחה את הטענות לפיהן מי שהדליף לו את הידיעה הוא ראש הממשלה או סביבתו הקרובה

  • י"א אדר ב' התשע"ט
עמית סגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)עמית סגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

העיתונאי עמית סגל – שחשף ביום חמישי האחרון כי שירותי המודיעין של איראן הצליחו לפרוץ לטלפון הסלולרי של יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ – הגיב בצהריים (שני) על הקריאות לחקור מי הדליף את הידיעה.

"באופן חריג ובשל כל מיני תיאוריות קונספירציה מופרכות אני כותב במפורש מה שכבר רמזתי כאן כבר בשישי", כתב סגל בחשבון הטוויטר שלו. "מקור הסיפור על בני גנץ איננו ראש הממשלה, מקורביו או איש מסביבתו. ללא קשר, מרענן לראות את השתיקה שבה מתקבלת הכוונה לפתוח בחקירת הדלפה לעיתונאים של מידע שאושר בידי הצנזורה. כמה צביעות".

כזכור, סגל דיווח כי שני בכירי שב"כ נפגשו לפני כחמישה שבועות עם גנץ ויידעו אותו כי הסלולרי שלו נפרץ על ידי האיראנים באמצעות מתקפת סייבר, וכך הם הצליחו להשיג את הפרטים האישיים והתכתובות השונות - פרטיות ומקצועיות - שהיו על המכשיר. פגישתם של אנשי השב"כ עם גנץ התקיימה בתקופה בה החל את דרכו הפוליטית. הם הזהירו אותו כי כל פרט מידע שהיה על הטלפון הסלולרי עלול להיחשף בעתיד אם וכאשר יתמנה לתפקיד בכיר.

הסערה שפרצה בעקבות החשיפה הביאה את מפלגת כחול לבן לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יורה לפתוח בבדיקה מי הדליף לסגל את הידיעה. במכתב ששלחו למנדלבליט עורכי דין מטעמה של המפלגה נטען כי עיתוי ההדלפה מלמד על כך שמקורה "בגורם בעל נגישות למידע ביטחוני רגיש ובעל אינטרס לנסות ולפגוע ברב-אלוף (במיל') גנץ".

"אין לכחד", נאמר עוד במכתב, "כי קיימות שורה של אינדיקציות המוליכות את נתיב ההדלפה ללשכה מסוימת מאוד הנמצאת בירושלים. דא עקא, נוכח חשיבותה הקריטית של הסוגיה, אין מקום להשערות, כי אם להליך בדיקה מהיר, יסודי ונחרץ לגלות את מקור ההדלפה". במכתב נטען עוד, כי הדלפת הידיעה מהווה "פגיעה חמורה בביטחון המדינה", ולכן "ככל שהדלפה זו נעשתה ממניע פוליטי, הרי שלפגיעה בביטחון המדינה נלווית הפרת אמונים בדרגה החמורה ביותר, שכן קשה להעלות על הדעת אובדן דרך מוסרית מובהק יותר מאשר מצב דברים בו ביטחון המדינה, והגורמים הממלכתיים האמונים עליו, משועבדים לטובת אינטרס פוליטי צר".

משה יעלון, מספר 3 בכחול לבן, האשים אתמול במפורש את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהדלפה. בראיון לגלי צה"ל אמר יעלון: "לא איראנים ולא בטיח. כל הסיפור זה תרגיל שקוף של ביבי, שמנסה להסיט את תשומת הלב. זה טריק פשוט שכולנו נופלים בו".

"קשה לי להאמין שהאיראנים מתעניינים בטלפון של בני גנץ", הוסיף יעלון. "אני מכיר את מערכת הביטחון היטב, אני גם מכיר את סביבתו של נתניהו. זה כל כך מתאים להם להדליף לעמית סגל איזה שהוא סיפור שיסיט את תשומת הלב. זו פרשת ביבי גייט".

תגיות:בני גנץמשה יעלוןעמית סגלבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה