חדשות בארץ

נתניהו: הכינו בחמאס והבאנו אותו לרתיעה

בראיון ל"ישראל היום", אמר ראש הממשלה כי הפעלת הכוח מול עזה מתנהלת "בצורה מושכלת וחזקה", וכי מדיניות זו נועדה למצות את כל האפשרויות לפני כניסה קרקעית לרצועה

  • כ"ז אדר ב' התשע"ט
נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי המדיניות בה נקט בשנה החולפת מול החמאס הצליחה להרתיע את ארגון הטרור, וכי הוא פועל למיצוי כל האפשרויות לפני כניסה קרקעית לרצועת עזה. נתניהו אמר את הדברים בראיון שהעניק לבועז ביסמוט ואמנון לורד מ"ישראל היום", שיפורסם במלואו מחרתיים.

את תשובתו לשאלה בנוגע למאמצים הניכרים שהוא עושה להגיע להסכם הסדרה עם החמאס, כרך נתניהו במאבק שישראל מנהלת בשנים האחרונות בהנהגתו למניעת התבססותה של איראן בסוריה: "צריך להבין, מסביבנו יש אסלאם קיצוני. המעצמה האסלאמית הגדולה היא איראן. איראן מנסה להשיג נשק אטומי. אני בולם את זה. איראן מנסה להעביר את צבאה – באמצעות הסכם הגרעין שגנץ ולפיד תמכו בו – לסוריה. אני בולם אותה שם".

נתניהו ציין כי הצליח "במאמץ לא קטן" לשמר את חופש הפעולה של צה"ל בסוריה מול הצבא הרוסי. הוא הדגיש כי "אם איראן תתמקם בסוריה, אי אפשר בכלל להשוות את האיום לשלוחה האחרת של האסלאם הקיצוני – זה בעזה".

למרות שמשקל הכובד של מדיניותו מופנה נגד האיום האיראני, הבהיר ראש הממשלה כי פעל גם בחזית מול עזה: "הכינו בחמאס באופן שהציבור לא מבין. יותר מ- 300 פלסטינים נהרגו על הגדר כשניסו לחדור ולחטוף את חיילינו. הפעלנו כוח בצורה מושכלת וחזקה. את ההרתעה ראית ביום השנה לצעדה – לא באו מיליון אלא הרבה פחות, והיו אלפי מרסנים. זה סימן להרתעה. לפני שאני נכנס לכיבוש קרקעי, אני ממצה את כל האפשרויות האחרות".

"צריכים להבטיח שהבוטים ינהרו לקלפיות"

בהתייחסו למערכת הבחירות המתלהטת מול מפלגת כחול לבן, תקף נתניהו את "עלילת הבוטים", כהגדרתו – התחקיר שפורסם שלשום בידיעות אחרונות ובניו יורק טיימס, בו נטען כי מערך משומן של בוטים וחשבונות מזויפים מקדם את המסרים של הליכוד והעומד בראשו ותוקף את כחול לבן. בכחול לבן טענו כי התחקיר מעלה חשד לעבירות פליליות, וכי מדובר בניסיון "'לגנוב' את הבחירות באמצעות הפצת כזבים". עם זאת, אנשי תקשורת – מימין ומשמאל – ערערו את אמינותו של התחקיר, וחשפו כי החשבונות שהוזכרו בו כפיקטיביים שייכים למעשה לאנשים אמיתיים. בנוסף, התברר כי התחקיר מבוסס על "פרויקט הבוטים הגדול", שהעומד מאחוריו משתייך לשמאל הקיצוני. "ההתנשאות שלהם על הליכוד באה לידי ביטוי בעלילת הבוטים", אמר נתניהו בראיון, "הם לא מעלים בדעתם שמצביעי הליכוד הם אנשים אמיתיים, שיש להם מחשבה עצמאית".

נתניהו קבע כי "ב- 9 באפריל הבוטים ינהרו לקלפיות". אתמול, עם זאת, הוא הביע דאגה מפני שאננותם של בוחרי הימין שעלולה להוביל אותם לוותר על זכותם להצביע. בהרצאת TED שנשא בבת ים בפני שוחרי השוק החופשי בליכוד, פתח ראש הממשלה את דבריו בברכת "ערב טוב, בוטים" וחזר על המסר אותו הוא מעביר מאז פורסם תחקיר הבוטים: "אנחנו צריכים להבטיח שב- 9 באפריל הבוטים ינהרו לקלפיות".

"הייתי אתמול בישיבה מדאיגה עד שלוש לפנות בוקר", הוסיף נתניהו. "הציבור שלנו יודע את ההישגים, אבל יש היפוך לעומת 2015 – אז השמאל היה שאנן והימין היה להוט. היום הימין שאנן והשמאל להוט". לדבריו, ישנו פער משמעותי בין מי שמביעים תמיכה בימין לבין אלו שמצהירים שיגיעו בפועל לקלפי. "ננצח את הבחירות רק אם נצא מהשאננות הזו, היא קטלנית".

תגיות:איראןחמאסבחירות 2019בוטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה