חדשות יהדות

הלוויית הרב לנדא: הוכרזו רבני העיר בני ברק

במסע הלווייתו של רבה הנודע של בני ברק, הוכרזו הרבנים החדשים שיכהנו בכס רבנות בני ברק

מסע הלווייתו של הרב לנדא בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מסע הלווייתו של הרב לנדא בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

רבבות משתתפים ליוו היום (ראשון) את רבה המיתולוגי של בני ברק וראש מערך הכשרות הנודע, הרב משה יהודה לייב לנדא זצ"ל. מסע ההלוויה יצא בשעה 12:00 מבית מדרשו "בית יעקב" שבעיר, בדרכה לישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בכפר חב"ד, שם הרביץ הרב תורה למעלה מחצי יובל. מסע ההלוויה הסתיים בבירה, שם נקבר הרב בחלקת חב"ד בהר הזיתים שבירושלים.

במהלך מסע ההלוויה בבני ברק, הכריז ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, על המינויים החדשים ברבנות בני ברק: "על דעת גדולי התורה, אדמו"רים, ראשי הישיבות ורבני העיר, הוחלט כי כל ענייני הדת והכשרות בעיר יתנהלו על ידי הרבנים הגאונים, בנו ממלא מקומו על פי בקשתו הרב חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א והרב שבח צבי רוזנבלט שליט"א, בשיתוף פעולה מלא, והאמת והשלום אהבו".

מינויים אלה באים על רקע מותם של שני רבני העיר בשנה האחרונה – הרב שלמה קורח – הרב הספרדי, והרב משה יהודה לייב לנדא – הרב האשכנזי. לאור העובדה כי המינויים החדשים של הרב חיים יצחק אייזיק לנדא והרב שבח צבי רוזנבלט לא אושררו בבחירות – כבכל מינוי ראשי ערים, אין מדובר במינוי רשמי של הרבנות הראשית לישראל. משכך, צפוי כי לאחר הבחירות לכנסת ה-21 יתקיימו בחירות רשמיות על משרות רבני העיר.  

רב העיר החדש, הרב חיים יצחק אייזיק לנדא, בנו של הרב לנדא המנוח, מונה על ידי אביו לראש מערך הכשרות. צפוי כי לאחר המינוי החדש ימשיך הרב לנדא בתפקידו זה כשהוא יהיה אחראי אף על תחום המקוואות ומחלקת רישום נישואין ברבנות.

הרב הנוסף שמונה, הרב שבח צבי רוזנבלט, מכהן כיום כמורה צדק, ראש רשת בתי הוראה בבני ברק, אלעד ומודיעין עילית. בנוסף, מכהן כרבן של קהילות בבני ברק ובמודיעין עילית, לצד היותו חבר בד"ץ שארית ישראל ודיין בכיר בבית דין צדק בני ברק של הרב נסים קרליץ.

טרם ההכרזה על המינויים, נפגש ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, עם הרב קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין. בנוסף, נפגש עם אב בית הדין של הרב ניסים קרליץ, הרב יהודה סילמן.

הרב יוסף יצחק בלינוב, חתנו של רב העיר המנוח, יכהן כרב מרכז העיר בני ברק ורב חסידי חב"ד בעיר. לצד זאת, ימשיך הרב בתפקידו בראש מערך העירוב ובראשות כולל 'פעמי יעקב'.

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול, ספד לרב לנדא וכתב: "הלך לעולמו מקים ומעמיד חומת הכשרות המהודרת רב ואב״ד בני ברק הגאון הרב משה יהודה לייב לנדא זצ״ל. הדור איבד היום אדם צדיק אשר את כל חייו הקדיש למען הציבור במסירות וענוותנות אין קץ. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו הנכבדה לתלמידיו ולעולם רבני ישראל".

תגיות:בני ברקהרב לנדא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה