חדשות בארץ

מספר שיא של מפגינים פלסטינים, ממשל מיי נחל כישלון חרוץ בברקזיט

מספר שיא של מפגינים על גדר המערכת, שני נערים פלסטינים חצו את הגדר כשהם חמושים בסכין, בית הדין לעבודה אסר על ועד העובדים לקיים שביתה בקו המהיר לי-ם, תרזה מיי נכשלה שוב בניסיונה להעביר את הסכם הברקזיט החדש. כל מה שחשוב לדעת

אא

לראשונה מאז החלו צעדות השיבה, מספר שיא של 40 אלף פלסטינים התפרעו היום (שבת), לאורך גדר המערכת בגבול בין ישראל ורצועת עזה. לרגל ציון "יום האדמה", עשרות אלפי פלסטינים פתחו בהפרות סדר אלימות. ם הבעירו צמיגים, השליכו אבנים, בקבוקי תבערה, מטעני חבלה ורימונים לעבר הגבול. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. כתוצאה מהעימות, שני מפגינים פלסטינים בני 17 נהרגו ו-59 אחרים נפצעו, בהם שבעה במצב אנוש. מפגין נוסף שנורה במהומות אמש מת היום מפצעיו.

דובר צה"ל מסר כי "בשעה זו מתקהלים כ-40,000 מפרי סדר שמיידים אבנים, מבעירים צמיגים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה". למרות החשש במערכת הביטחון, רוב המפגינים נסוגו, ושעתיים לאחר מכן מספרם ירד לכ-6,000. לדברי דובר צה"ל, "כמות מפרי הסדר שהגיעו לגדר הייתה קטנה, מדובר בחוליגנים סוררים שחלקם אף הכה את 'סדרני חמאס' עם האפודים הכתומים". הוא הוסיף כי "בסך הכול חמאס שלט באירועים" וכי "חמאס חויב היום להיות מרוסן. יום האדמה הסתיים בהצלחה - אבל יש עוד מבחנים בקרוב".

לדברי גורם מדיני, הן עברו ב"שקט יחסי", בזכות "המדיניות הישראלית הכוללת תקיפות עוצמתיות של חיל האוויר, אזהרות חריפות שהועברו לחמאס וההיערכות המסיבית של צה"ל שעליה הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו".

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, אמר היום כי כי הוא מביע את הערכתו "לכוחות היבשה בפיקוד הדרום, לחיל האוויר ולשאר זרועות הביטחון על הפעילות התקיפה וההיערכות המסיבית שסייעו להביא לרגיעה".

עוד מאירועי ההפגנות האלימות בגבול: שני ילדים פלסטינים חצו את הגדר כשהם חמושים בסכין. כוחות צה"ל לכדו את הנערים והם הוחזרו לשטח הרצועה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, ביקר את אנשי הרצועה: "זהו העתיד שאתם מייחלים לילדיכם? שני ילדים חפים מפשע בני 11 נשלחו אל הגדר בניסיון לפרוץ אותה. הילדים הושבו לרצועה. תושבי עזה, שמרו עליהם והרחיקו אותם מגורמי ופעולות הטרור".

בית הדין לעבודה אסר על ועד העובדים של רכבת ישראל לקיים השבתה על קו הרכבת לירושלים. חרף מחאת ועד העובדים של רכבת ישראל, קו הרכבת לירושלים יחל לפעול כמתוכנן במוצאי השבת. בית הדין לעבודה חייב אתמול (שישי) את ועד העובדים לכבד את שעות הפעילות החדשות של הקו המהיר מירושלים לנתב"ג. בית הדין אמר כי ההשבתה איננה מוצדקת ו"אינה מידתית", וכי מדובר בפגיעה אנושה בנוסעים.

כישלון חרוץ לראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי. לאחר שביום חמישי הודיעה ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, כי אם הפרלמנט יאשר את ההסכם החדש, היא תתפטר מתפקידה, הפרלמנט דחה אתמול (שישי) על הסף את ההסכם החדש של מיי. לדברי מקורות בממלכה, צפוי כי בריטניה תחל בהליכים של יציאה מהאיחוד האירופי – ללא הסכם.

תחזית מזג האוויר:

מזג האוויר החורפי שהיה בשבת, יימשך גם לתוך השבוע הקרוב, לפחות עד יום שני. מיום שלישי והלאה ייחלשו הגשמים והטמפרטורות יעלו.

מזג האוויר הלילה יהיה גשום לפרקים והוא ילווה בסופות רעמים בודדות. גשם ירד בצפון הארץ ובמרכזה. קיים חשש לשיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח.

הטמפרטורות החזויות ללילה ומחר: קריית שמונה 11-13, קצרין 8-10, צפת 7-9, טבריה 13-15, נצרת 9-12, חיפה 12-15, תל אביב 12-15, ירושלים 7-10, אשקלון 12-15, עין גדי 16-22, באר שבע 10-16, ערד 8-13, מצפה רמון 7-12 ואילת 15-22.

מחר (ראשון) הגשמים ימשכו לפרקים והם ילוו בסופות רעמים יחידות בצפון הארץ ובמרכזה. בדרום הארץ צפוי גשם מקומי. קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. בחרמון ירד שלג. ייתכן אובך בדרום הארץ.

ביום שני מזג האוויר החורפי ימשיך. בצפון הארץ ירדו גשמים לפרקים, מלווים בסופות רעמים יחידות, ייתכן גם במרכזה. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה. בחרמון ירד שלג.

תגיות:עזהעימותיםתרזה מיי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה