חדשות בארץ

צה"ל הוציא צו הריסה לבית המחבל שביצע את הפיגוע בעפרה

שירה ועמיחי איש-רן, ששכלו את תינוקם בפיגוע, פנו למפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, בדרישה להרוס את ביתו של המחבל

  • כ"א אדר ב' התשע"ט
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, חתם אתמול (רביעי) על צו החרמה והריסה לדירה בה התגורר המחבל סאלח ברגותי, המחבל שביצע את פיגוע הירי בכניסה ליישוב עפרה ב- 9 בדצמבר 2018. צו ההריסה ייכנס לתוקף ביום שני הקרוב (ה- 1 באפריל).

בפיגוע בעפרה נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד, ונפצעו 7 נוספים, בהם הוריו. המחבל חוסל שלושה ימים לאחר מכן בידי כוח של הימ"מ בפעילות בכפר סורדא, צפונית לרמאללה. אחיו, עאסם ברגותי, שהשתתף בפיגוע בעפרה וביצע גם את הפיגוע בצומת גבעת אסף, נלכד על ידי כוחות הביטחון בתחילת חודש ינואר. לפני שלושה שבועות הרסו כוחות צה"ל, מג"ב והמשמר האזרחי את ביתו בכפר כובר.

אתמול פורסם כי שירה ועמיחי איש-רן, הוריו של עמיעד ישראל הי"ד, פנו לאלוף נדב פדן, בדרישה להרוס את ביתו של המחבל סאלח ברגותי שביצע את הפיגוע. במכתב ששלח עורך הדין חיים בלייכר מארגון "חוננו", המייצג את בני הזוג, צוין כי "באופן תמוה, ובלי כל הסבר הידוע למרשיי, ביתו של המחבל סאלח ברגותי לא נהרס. נראה שהצבא נמנע מלהרסו".

"המחבל היה שותף מלא לפיגוע ולרצח של עמיעד ישראל", כתב בלייכר. "אין כל היגיון בהימנעות מהרס ביתו. מאחר ומדובר בצעד הרתעתי, כל הססנות והימנעות מצעדים אלו כלפי המרצחים שוחקות את ההרתעה ומסכנות חיים. אבקש להרוס את ביתו של המחבל לאלתר".

בהמשך המכתב ביקש בלייכר שלא לאפשר את החזרת גופות המחבלים למשפחותיהם, ולהרוס גם את בתיהם של הסייענים שעזרו להם לבצע את זממם: "חוליית המחבלים הרצחנית לא פעלה בחלל ריק, אלא קיבלה סיוע ותמיכה של מעגלי טרור רבים. מושכלת יסוד היא, שעל מנת להילחם ולהרתיע את הטרור יש לנקוט ביד קשה, הן כנגד חוליית המחבלים ושותפיה והן כנגד הסייענים והמסייעים אף לאחר מעשה".

תגיות:הריסת בתי מחבליםפיגועעפרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה