חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד מתקרב לכחול לבן, הימין מוביל על השמאל

על פי הסקר של מכון "מדגם", שפורסם בגלי צה"ל, מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד חוזרת לרדת והפער בינה לבין הליכוד מצטמצם ל- 2 מנדטים. ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להקים קואליציה שתמנה 63 מנדטים

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הבוקר בגלי צה"ל, מלמד על המשך צמצומו של הפער בין כחול לבן והליכוד, ועל כך שראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב את הממשלה הבאה.

על פי הסקר, שנערך על ידי ד"ר מינה צמח ומנו גבע ממכון "מדגם", כחול לבן – שבסקר הקודם, שנערך ביום ראשון, הצליחה להתייצב על 32 מנדטים ולעצור את הסחף – חוזרת לרדת, ומקבלת הפעם 30 מנדטים בלבד. עם זאת, על פי סקר זה – כמו ברוב הסקרים המתפרסמים לאחרונה – היא נותרת עדיין המפלגה הגדולה ביותר. הליכוד שומר על 28 המנדטים שהיו לו בסקר הקודם, ומצמצם את הפער מכחול לבן ל- 2 מנדטים.

התוצאות הנוספות של הסקר מלמדות על שינויים קלים, אם בכלל, במפת המנדטים של המפלגות השונות: מפלגת העבודה נשארת עם מספר דו-ספרתי של 10 מנדטים. חד"ש-תע"ל עולה במנדט אחד – ל- 8. יהדות התורה עם 7 מנדטים וש"ס עם 6 מנדטים – שתיהן ללא שינוי מהסקר הקודם. גם איחוד מפלגות הימין והימין החדש ללא שינוי – עם 5 מנדטים לכל מפלגה. מרצ עולה קלות – מ- 4 ל- 5 מנדטים.

כולנו של משה כחלון, שבסקר הקודם זכתה להפתעה שלילית כשלא עברה את אחוז החסימה, חוזרת לטפס מעליו וזוכה ל- 4 מנדטים. אורלי לוי אבקסיס שומרת על ההפתעה מהסקר בתחילת השבוע, ומפלגת גשר בראשותה עוברת שוב את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וזהות של משה פייגלין מקבלות אף הן 4 מנדטים. מפלגת רע"מ-בל"ד ממשיכה להיטלטל על סף אחוז החסימה, והפעם אינה חוצה אותו ונותרת מחוץ לכנסת.

בשורה התחתונה, מחנה השמאל-ערבים יורד מ- 56 ל- 53 מנדטים בעוד גוש הימין-חרדים משפר את המאזן שלו ב- 4 מנדטים. בהנחה שפייגלין – בניגוד להצהרותיו בתקופה האחרונה, לפיהן אין הבדל בין הליכוד לכחול לבן – יסכים להצטרף לממשלת ליכוד, נתניהו יוכל להקים קואליציה שתישען על 63 מנדטים. קואליציה זו אינה כוללת את מפלגת גשר, שעל פי התבטאויותיה של לוי אבקסיס לא ניתן לסווגה באופן חותך לאחד מן הגושים.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה