חדשות בארץ

סקר חדש: גנץ מתחזק, הפער בגושים מצטמצם

אחרי בליץ הראיונות שהעניק המועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, מתפרסמים הסקרים שמראים על התחזקותו הברורה, כשלצד זאת גוש הימין ממשיך לשמור על פער לטובתו

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקרי בחירות שנערכו אתמול (רביעי) כיממה לאחר סדרת הראיונות שהעניק יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, מלמדים על פער לטובת כחול לבן, אך בד בבד גם על הפער לטובת גוש הימין שממשיך לשמר את כוחו.

לפי הסקר שפורסם ב'חברת החדשות', כחול לבן בראשות גנץ-לפיד זוכה ל-32 מנדטים – עלייה של מנדט אחד מהסקר הקודם. הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבלת 27 מנדטים – ירידה של מנדט אחד ביחס לסקר הקודם. מבחינת הליכוד, מדובר בשפל תקדימי מאז החלה מערכת הבחירות.

שאר המפלגות: מפלגת העבודה שומרת על כוחה ונותרת עם 10 מנדטים. חד"ש תע"ל מתחזקת במנדט אחד ועולה ל-8 מנדטים. יהדות התורה ממשיכה לשמור על כוחה ונותרת 7 מנדטים. הימין החדש מתחזקת בשני מנדטים ומטפסת ל-6 מנדטים, ייתכן שעל חשבון מפלגת איחוד הימין שיורדת ל-5 מנדטים.

עוד עולה כי המפלגות החגות על אחוז החסימה הן כולנו, מרצ, רע"ם-בל"ד, ישראל ביתנו וזהות שמקבלות רק 4 מנדטים. המפלגה שגם הפעם לא עוברת את אחוז החסימה היא מפלגת גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס.

מבחינת המאזן הבין גושי, גוש הימין נחלש במעט ועומד כעת על 50 מנדטים, בעוד גוש השמאל נותר עם 46 מנדטים.  

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, גנץ מתחזק וזוכה ל-34% תמיכה, ואילו נתניהו זוכה ל-36%. מבחינת נתניהו מדובר בהיחלשות של 4%.

לפי הסקר שפורסם ב'חדשות 13', כחול לבן שומרת על כוחה ונותרת עם 31 מנדטים. הליכוד מתחזק במנדט אחד וזוכה ב-29 מנדטים.

שאר המפלגות: מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי מתחזקת בשני מנדטים וזוכה ל-9 מנדטים. הימין החדש שומרת על כוחה ונותרת עם 6 מנדטים. איחוד מפלגות הימין וחד"ש תע"ל שומרות על כוחן ונותרות עם 7 מנדטים. יהדות התורה מתחזקת בשני מנדטים וזוכה ל-7 מנדטים. כולנו, מרצ, ש"ס, זהות ורע"מ-בל"ד - 5 מנדטים.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הן ישראל ביתנו וגשר.

מבחינת המאזן הבין-גושי, לא נרשם כל שינוי והפער הגדול לטובת גוש הימין ממשיך לעמוד על 64 מנדטים, בעוד גוש השמאל נשאר עם 56 מנדטים.

בשאלה ההתאמה לראשות הממשלה, גנץ מתחזק וזוכה ל-42% תמיכה - לעומת 37% בסקר קודם, ואילו נתניהו נחלש ומקבל 41% - לעומת 47% בסקר קודם.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה