חדשות בארץ

בשורה מוועידת איפא"ק: רומניה תעביר את שגרירותה לירושלים

ראש ממשלת רומניה, ויוריקה דניצ'לה, הודיעה בנאום בוועידת השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס על כוונתה להעביר את שגרירות ארצה לירושלים. נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז, הודיע על פתיחת נציגות סחר דיפלומטית בירושלים

  • י"ז אדר ב' התשע"ט
דגלי רומניה וישראל (קרדיט: שאטרסטוק)דגלי רומניה וישראל (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת רומניה, ויוריקה דנצ'ילה, הודיעה בצהריים (ראשון) כי ארצה תעביר את שגרירותה מתל אביב לירושלים. דנצ'ילה מסרה את הודעתה בוועידת איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס, המתקיימת בוושינגטון. נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז, הודיע מצדו מעל בימת הוועידה כי ארצו תפתח באופן מיידי נציגות סחר דיפלומטית בירושלים, שתשמש כשלוחה של שגרירותה הממוקמת בתל אביב.

בדבריה בכנס איפא"ק, הבטיחה דנצ'ילה כי "רומניה תישאר אותה חברה נאמנה והקול האירופאי החזק ביותר של תמיכה בעם היהודי ובמדינת ישראל". היא הוסיפה והביעה את נחישותה "לתרום ליחסים קרובים יותר בין ישראל והאיחוד האירופי כולו, במיוחד כעת, כאשר רומניה עומדת בראש נשיאות מועצת האיחוד".

דנצ'ילה ביקרה בישראל לפני כחודשיים ונפגשה בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה הביע במהלך הביקור את תקוותו כי דנצ'ילה תפעל להעברת השגרירות הרומנית ושגרירויות נוספות לירושלים. דבריו נאמרו לאחר שמספר חודשים קודם לכן, באפריל 2018, הודיעה דנצ'ילה על כוונתה להעביר את שגרירות ארצה לירושלים, אך נתקלה בהתנגדות מבית. יצוין, כי הסמכות להעברת השגרירות אינה נתונה בידיה של ראש הממשלה אלא זקוקה לאישורו של נשיא רומניה קלאוס יוהאניס, שאינו תומך במהלך.

ממלא מקום שר החוץ, השר ישראל כץ, שיופיע היום בפני משתתפי איפא"ק, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התבשרנו כעת כי מנהיגי הונדורס ורומניה הודיעו בוועידה על כוונתם להעביר את שגרירויותיהם לירושלים. מחר יחתום הנשיא טראמפ, בנוכחות ראש הממשלה נתניהו, על צו המכיר בריבונות ישראל בגולן. יחסי ישראל-ארצות הברית הדוקים מאי פעם".

כזכור, ביום שלישי שעבר חנכו נתניהו ושר החוץ ההונגרי, פטר שיירטו, את נציגות הסחר הדיפלומטית של הונגריה בירושלים, המהווה שלוחה של שגרירות הונגריה בישראל. מדובר במימוש הצהרתו של ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, במהלך ביקורו בישראל בחודש שעבר על פתיחתה של נציגות דיפלומטית בבירת ישראל.

תגיות:רומניהירושליםאיפא"קהונדורס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה